Jenaplanschool De Peppels & De Canadas in Boxmeer

De resultaten van Jenaplanschool De Peppels & De Canadas in Boxmeer

Current section: resultaten
Frans Halsstraat 33-35
5831 Boxmeer

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Jenaplanschool De Peppels & De Canadas, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Jenaplanschool De Peppels & De Canadas bij jullie?

Ontdek hoe goed Jenaplanschool De Peppels & De Canadas bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau Taal en Rekenen

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt jaarlijks gemeten in groep acht middels een doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een strikte norm: minimaal 85% van alle leerlingen moet dit basisniveau behalen. Deze 85% fungeert als objectieve signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze vestigingen in Boxmeer.

Grafiek

Grafiek laden...

Prestaties Streefniveau Jenaplanschool De Peppels & De Canadas

Het streefniveau biedt een uitdagender perspectief, waarbij we streven naar meer dan de basisvaardigheden. Ons doel is dat een significant deel van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit hogere niveau bereikt. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, op basis van de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage, de zogeheten signaleringswaarde, geeft aan hoeveel leerlingen het streefniveau dienen te halen om aan de verwachtingen te voldoen. Voor Jenaplanschool De Peppels & De Canadas is dit percentage nauwkeurig bepaald.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Jenaplanschool De Peppels & De Canadas?

Jenaplanschool De Peppels & De Canadas staat bekend om haar sterke begeleiding naar het vervolgonderwijs. Uit langlopend onderzoek blijkt dat meer dan 90% van onze leerlingen na drie jaar vervolgonderwijs het niveau bereikt dat overeenkomt met ons schooladvies. We begrijpen dat kinderen tussen 11 en 15 jaar een periode van intense ontwikkeling doormaken. Cognitieve, sociale en emotionele groei kunnen invloed hebben op schoolprestaties. Daarom bieden wij een omgeving die deze ontwikkeling optimaal ondersteunt en anticipeert op mogelijke veranderingen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Jenaplanschool De Peppels & De Canadas

Jenaplanschool De Peppels & De Canadas focust op het bevorderen van sociale vaardigheden en samenleven. Wij creëren een veilige leeromgeving waarin elk kind zich optimaal kan ontwikkelen en actief kan deelnemen aan de maatschappij. Ons onderwijs is ontworpen om leerlingen, bij voorkeur in authentieke situaties, essentiële kennis en vaardigheden bij te brengen die hen in staat stellen een positieve bijdrage te leveren aan de samenleving, zowel nu als in de toekomst. Dit bereiken we door kinderen, waar mogelijk, verantwoordelijkheid te geven en tegelijkertijd structuur te bieden waar nodig. Zo stimuleren we hun sociale groei binnen een ondersteunende context, waarbij elk kind in zijn eigen tempo en op zijn eigen niveau kan floreren. De betrokkenheid van ouders is hierbij van cruciaal belang. Ons onderwijs is nauw verbonden met de maatschappij. Actuele ontwikkelingen en maatschappelijke thema's integreren we in onze lessen. Deze invloed reikt verder dan de klaslokalen; het vormt de gehele schoolcultuur en beïnvloedt onze ontwikkeling en verantwoording. Ontdek hoe wij op Jenaplanschool De Peppels & De Canadas de sociale ontwikkeling van uw kind stimuleren en voorbereiden op een actieve rol in de maatschappij.

Zinzoekend leren en leven

Betrokkenheid bij elkaar en de omgeving

Verantwoordelijkheid nemen voor eigen ontwikkeling en de groep

Hoe bevordert Jenaplanschool De Peppels & De Canadas de sociale ontwikkeling bij leerlingen?

De sociale ontwikkeling is vanaf groep 1 een integraal onderdeel van ons pedagogisch beleid. Door te werken in heterogene stamgroepen leren leerlingen samenwerken en leven met leeftijdsgenoten en oudere of jongere kinderen met diverse talenten. De driehoek school-ouder-kind is hierbij essentieel. We monitoren de sociaal-emotionele ontwikkeling met behulp van specifieke methoden en kindgesprekken. Minimaal tweemaal per jaar voeren de stamgroepleerkrachten individuele gesprekken met elk kind, waarbij het sociale welzijn centraal staat. Deze gesprekken zijn semi-gestructureerd, met vaste vragen en ruimte voor verdieping. De uitkomsten van deze gesprekken delen we met ouders en vertalen we naar de dynamiek binnen de stamgroep. Om een positief sociaal klimaat te waarborgen, hanteren we beleid ter preventie van pesten en ander ongewenst gedrag. Iedereen binnen de school volgt de 'gouden regels' voor respectvolle omgang.

Welke methoden gebruikt Jenaplanschool De Peppels & De Canadas voor het meten van sociale resultaten?

Jenaplanschool De Peppels & De Canadas hanteert de volgende registratiemethoden om sociale opbrengsten effectief in kaart te brengen:

  • Kijk! observatiemethode
  • Individuele kindgesprekken
  • Sociaal Emotionele Vragenlijst (SEV)

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit Jenaplanschool De Peppels & De Canadas

Jenaplanschool De Peppels & De Canadas in Boxmeer, een vooraanstaande basisschool, ontvangt al meer dan twee decennia uitmuntende beoordelingen van de Nederlandse Onderwijsinspectie. Dit consistente succes onderstreept de toewijding aan hoogwaardig onderwijs en een veilige, stimulerende leeromgeving voor al onze 349 leerlingen. Ontdek de details van onze positieve inspectieresultaten en ervaar zelf waarom onze school een vertrouwde keuze is voor basisonderwijs.

Resultaten | Jenaplanschool De Peppels & De Canadas in Boxmeer | [2025] Schoolregister