Basisschool Basisschool Swentibold in Born

Het team van Basisschool Swentibold in Born

Current section: team
Putstraat 107
6121 Born

Zie hier hoe het team van Basisschool Swentibold is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Swentibold. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Swentibold bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Swentibold bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Swentibold zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.5%)
Man (23.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Swentibold. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.9%)
25-35 jaar (41.2%)
35-45 jaar (23.5%)
45-55 jaar (5.9%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (5.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Swentibold werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (52.9%)
Direct ondersteunend personeel (35.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.8%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Swentibold gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging: Zekerheid voor het Onderwijs bij Basisschool Swentibold

Als school staan we voor kwalitatief hoogstaand onderwijs, ook wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is. Het landelijke tekort aan onderwijzend personeel stelt ons echter voor uitdagingen bij het vinden van directe vervanging. Bij Basisschool Swentibold zetten we alles op alles om de continuïteit van het leerproces te waarborgen en uw kind zo min mogelijk hinder te laten ondervinden. Onze prioriteit ligt bij het bieden van een stabiele leeromgeving. Daarom hanteren we een zorgvuldig stappenplan bij het regelen van vervanging. We zoeken eerst naar interne oplossingen, zoals het inzetten van ambulante leerkrachten binnen onze eigen school. Ook parttimers vragen we, waar mogelijk, om hun uren uit te breiden. Onderwijsondersteuners kunnen, onder supervisie van een bevoegde leerkracht, bijspringen om het onderwijs gaande te houden. Indien interne krachten ontoereikend zijn, kijken we naar mogelijkheden binnen ons bredere schoolcluster. Dit kan betekenen dat een leerkracht van een andere school binnen ons netwerk tijdelijk ondersteuning biedt. Het kan hierdoor voorkomen dat uw kind gedurende een ziekteperiode van de vaste groepsleerkracht met verschillende vervangende leerkrachten te maken krijgt. We streven ernaar om deze impact zo klein mogelijk te houden. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle interne en externe opties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een lesgroep tijdelijk niet op school opgevangen kan worden. In zo'n situatie informeren wij u uiterlijk de dag voorafgaand om 17.00 uur via ISY, zodat u tijdig alternatieve opvang kunt regelen. Bij langdurige afwezigheid schakelen we zo snel mogelijk over op effectief onderwijs op afstand. Voor een gedetailleerd overzicht van onze procedures, raadpleeg ons vervangingsprotocol, dat u kunt opvragen bij de schooldirectie.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Swentibold

1

Taal en Rekenen: Specialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op Basisschool Swentibold noemen we onze gespecialiseerde leerkrachten met een passie voor taal en rekenen "kartrekkers". Deze kartrekkers zijn geen aanvullend opgeleide specialisten, maar beschikken over diepgaande kennis, affiniteit en enthousiasme voor deze cruciale vakgebieden. Zij ontwikkelen en bewaken het beleid voor taal en rekenen, in nauwe samenwerking met het managementteam. Hun focus ligt op het waarborgen van een consistente, doorlopende leerlijn in alle groepen, zodat elke leerling profiteert van dezelfde hoge onderwijskwaliteit. Bovendien houden zij zich bezig met de implementatie van nieuwe lesmethodes, delen zij hun expertise met collega's en bieden zij gerichte ondersteuning aan leerkrachten wanneer leerlingen extra hulp nodig hebben of juist sneller ontwikkelen dan verwacht. Samen met de intern begeleider en de leerkracht ontwikkelen zij interventies op maat. Voor specifieke expertise op het gebied van taal en rekenen, maken we gebruik van ons samenwerkingsverband met het cluster ZWM, bestaande uit innovatieve scholen. Dit stelt ons in staat om, indien nodig, een rekenspecialist van een andere school binnen ons cluster in te schakelen voor casussen. Deze specialisten uit ons cluster komen tweemaal per jaar samen om kennis en best practices uit te wisselen, wat de kwaliteit van ons onderwijs verder verhoogt.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Gedragsspecialist voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist is essentieel voor het implementeren van de sociaal-emotionele methode Kwink. Zij ontwikkelt en visualiseert gedragsverwachtingen die gelden binnen onze school, wat bijdraagt aan een positief en veilig leerklimaat voor iedereen. Daarnaast biedt de gedragsspecialist cruciale ondersteuning aan leerlingen die, om welke reden dan ook, gedrag vertonen dat hun eigen ontwikkeling belemmert of de leeromgeving van de groep verstoort. Dit gedrag kan de voortgang van het leerproces van de hele klas negatief beïnvloeden. In nauwe samenwerking met de leerkracht en de intern begeleider, stelt de gedragsspecialist effectieve interventies op. Deze interventies worden altijd in overleg met de ouders uitgevoerd, met als doel het welzijn en de ontwikkeling van elk kind te bevorderen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Holistische Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

De gedragsspecialist van Basisschool Swentibold speelt een sleutelrol in de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Zij is verantwoordelijk voor de succesvolle implementatie van de methode Kwink, die gericht is op het versterken van sociale vaardigheden en emotioneel welzijn. Daarnaast zorgt zij voor een consistente doorlopende lijn in de aanpak van executieve functies, zoals planning, concentratie en zelfregulatie. Dit helpt leerlingen om hun werkhouding en taakaanpak te optimaliseren. Verder is de gedragsspecialist nauw betrokken bij het uitzetten en volgen van gedragsregels binnen de school en beheert zij ons protocol voor ongewenst gedrag. Dit alles draagt bij aan een gestructureerde en positieve leeromgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Externe Expertise

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Swentibold hebben we momenteel geen specifieke gediplomeerde specialisten in huis voor motorische en lichamelijke ontwikkeling. Echter, we onderhouden sterke samenwerkingsverbanden met externe professionals zoals ergotherapeuten en fysiotherapeuten. Deze samenwerking stelt ons in staat om leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van motoriek en lichamelijke ontwikkeling, deskundige begeleiding te bieden. Ook Riskcare draagt bij door naschoolse programma's aan te bieden die deze ontwikkeling stimuleren. Door deze externe expertise in te schakelen, garanderen we dat onze leerlingen de nodige ondersteuning krijgen om hun motorische en lichamelijke vaardigheden optimaal te ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Maatwerk en Samenwerking

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor leerlingen met specifieke medische zorg- of ondersteuningsbehoeften, evalueert Basisschool Swentibold elke aanmelding zorgvuldig om de mogelijkheden voor ondersteuning te bepalen. We onderzoeken alle beschikbare opties, inclusief de inzet van externe instanties. De school beschikt niet over de middelen om deze medische zorg zelf in te kopen. Daarom is een open dialoog met ouders en de gemeente essentieel om passende oplossingen te vinden. Samen met de ouders en de gemeente zoeken we naar de meest geschikte arrangementen om ervoor te zorgen dat leerlingen met medische behoeften de juiste ondersteuning ontvangen, passend bij hun individuele situatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
3
Totaal specialisten
3
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Wij beschikken over drie gymzalen.

Individuele Leerlingondersteuning op Maat bij Swentibold

Ons Onderwijsaanbod en Zorgbeleid Uitgelegd

Basisschool Swentibold in Born is een reguliere basisschool die zich richt op het bieden van kwalitatief hoogwaardig onderwijs aan alle leerlingen. Wij begrijpen dat elke leerling unieke onderwijsbehoeften kan hebben en zetten ons in om deze behoeften nauwkeurig in kaart te brengen. Ons doel is om te bepalen of onze expertise en middelen optimaal aansluiten bij wat een leerling nodig heeft, zodat we een passende leeromgeving kunnen garanderen. Wij staan in principe open voor alle leerlingen, mits wij en de ouders vertrouwen hebben in onze capaciteit om aan de specifieke onderwijsbehoeften te voldoen. Er zijn echter situaties waarin onze ondersteuningsmogelijkheden hun grenzen bereiken. Dit kan zich voordoen bij ernstige gedragsproblemen die de rust en veiligheid in de klas verstoren, of wanneer het onderwijs voor de hele groep en de betreffende leerling hierdoor in het gedrang komt. De veiligheid van leerlingen en leerkrachten staat hierbij altijd voorop. Daarnaast kan een leerling met een handicap, die intensieve verzorging of behandeling vereist, een punt van overweging zijn. Als de benodigde zorg de onderwijskwaliteit voor de leerling of de groep negatief beïnvloedt, zoeken we naar de best mogelijke oplossing. Dit geldt ook wanneer de aandacht voor een leerling met specifieke behoeften ten koste gaat van het leerproces van andere leerlingen. Ons team is toegewijd aan het bieden van optimale leeromstandigheden voor de gehele klas. Onze school is toegankelijk voor rolstoelgebruikers, met een gebouw zonder trappen en aangepaste faciliteiten. Hoewel we streven naar optimale begeleiding voor iedereen, zijn er specifieke situaties waarin we beperkt zijn in onze capaciteit. Dit omvat gedragsproblemen die de veiligheid bedreigen, medische handelingen waarvoor wij niet bevoegd zijn, de noodzaak van structurele 1-op-1 begeleiding, of bepaalde visuele of auditieve handicaps waarbij de zwaarte van de beperking onze expertise overstijgt. In het volgende hoofdstuk lichten we de gekwalificeerde specialisten binnen Swentibold toe en de samenwerkingsverbanden die we onderhouden. Onze intern begeleider is fulltime beschikbaar voor leerlingzorg en de coaching van leerkrachten. Andere specialisten worden ingezet op basis van ons beleidsplan en jaarplan, of naar aanleiding van specifieke hulpvragen om zo de best mogelijke ondersteuning te bieden. Ambitie Swentibold: Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning Onze school streeft ernaar om leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften nog beter te faciliteren. Door middel van onderwijsondersteuners, gerichte scholing en op maat gemaakt onderwijs, bieden we leerlingen de aandacht die ze verdienen. Structurerende elementen zoals eigen keuzes maken en verantwoordelijkheid nemen, bevorderen de ontwikkeling van leerlingen in een veilige omgeving. Dit maatwerk is essentieel, aangezien wat voor de ene leerling werkt, voor de ander anders kan uitpakken. Passend Primair Onderwijs in Zuid-Limburg Alle schoolbesturen in Zuid-Limburg werken samen om passend onderwijs te realiseren, zo inclusief en dichtbij mogelijk. Ze delen de zorgplicht en organiseren via samenwerkingsverbanden een dekkend aanbod voor elk kind. Er zijn drie samenwerkingsverbanden: Westelijke Mijnstreek (o.a. Born), Maastricht-Heuvelland en Parkstad. Elk samenwerkingsverband heeft een Ouder- en Jeugdsteunpunt voor informatie en ondersteuning, bereikbaar via hun websites. Elke school hanteert een ondersteuningsprofiel dat de geboden hulp beschrijft, terug te vinden in de schoolgids en op de website van het samenwerkingsverband. De onderwijsondersteuning kent vijf niveaus, van basisonderwijs in de groep (niveau 1) tot extra ondersteuning in speciaal (basis)onderwijs (niveau 5). Basisscholen bieden minimaal niveau 1 tot en met 4, zelfstandig of met netwerkpartners. Bij onenigheid over de inzet van ondersteuning kan het samenwerkingsverband onafhankelijk advies geven. Niveau 5 vereist een toelaatbaarheidsverklaring van het samenwerkingsverband voor speciaal (basis)onderwijs. Gemeentelijke ondersteuning zoals jeugdhulp en jeugdgezondheidszorg vult het onderwijsaanbod aan, conform de Jeugdwet. Zorgondersteuning vanuit de Wet Langdurige Zorg of Zorgverzekeringswet wordt in overleg met ouders geregeld. Knooppunt en Aanmelding Bij onvoldoende passende ondersteuning op school, wordt een 'knooppunt' georganiseerd met kernpartners zoals ouders, school, jeugdarts en schoolmaatschappelijk werk. Aanmelding gebeurt schriftelijk bij de school van voorkeur, minimaal 10 weken voor de gewenste startdatum. De school beoordeelt binnen zes weken, eventueel met vier weken verlenging, of plaatsing mogelijk is. Indien niet, zoekt de school een passende plek elders, in overleg met ouders en rekening houdend met de mogelijkheden van het kind en de scholen. Voor speciaal (basis)onderwijs is een toelaatbaarheidstraject via het samenwerkingsverband nodig. Bij overstap naar een andere school zorgen betrokken scholen voor een soepele informatieoverdracht. Meer informatie over samenwerkingsverbanden is te vinden op www.passendonderwijszuid.nl. De contactgegevens van de samenwerkingsverbanden in Zuid-Limburg zijn beschikbaar voor verdere vragen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool Swentibold

Wat zijn de ambitieuze doelen in ons schoolplan voor beter onderwijs?

Bij Basisschool Swentibold staat de kwaliteit van ons onderwijs centraal. Wij hanteren een gedegen kwaliteitszorgsysteem dat zorgt voor een continue cyclus van analyse, verbetering en borging. Dit meerjarenbeleidsplan is gericht op het realiseren van uitstekend onderwijs voor elk kind. Leerlingenpopulatie en onderwijsbehoeften Om de onderwijsbehoeften van onze leerlingen optimaal te vervullen, analyseren we tweemaal per jaar de kenmerken van onze leerlingen en de omgeving. Deze 'doorkijk leerlingenpopulatie' helpt ons om gericht aandacht te besteden aan wat onze leerlingen nodig hebben. Jaarlijkse evaluatie van leerresultaten We evalueren jaarlijks de onderwijsontwikkeling door middel van gestandaardiseerde toetsen zoals CITO en dagelijkse observaties in de klas. De data wordt door leerkrachten geanalyseerd en besproken met intern begeleiders om zo de kwaliteit te bewaken en te verbeteren. Optimalisatie van onderwijs opbrengsten Op basis van deze analyses stellen we concrete maatregelen op voor de groepsbesprekingen en de blokvoorbereidingen. Zo zorgen we ervoor dat ons onderwijs aansluit bij de verwachtingen en de leerresultaten van de leerlingen. Schoolzelfevaluatie voor continu verbeteren De intern begeleider stelt een schoolzelfevaluatie op waarin de tussen- en eindresultaten worden geanalyseerd. Hierbij beantwoorden we cruciale vragen over de leskwaliteit, het aanbod, de leeropbrengsten en de veiligheid van onze leerlingen. Deze evaluaties worden breed gedeeld met het team om een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de groei van onze leerlingen te creëren. Individuele en collectieve prestaties De resultaten van de eindtoetsen bieden inzicht in individuele prestaties en maken vergelijkingen mogelijk op landelijk, regionaal en bestuursniveau. Schoolontwikkeling: Ambitieus Schoolplan 2024-2028 Ons vierjarige schoolplan, opgesteld in samenwerking met het team, vormt de basis voor onze schoolontwikkeling. Het plan is afgestemd op drie kernambities die essentieel zijn voor de groei van onze school en leerlingen. Kernambities voor schoolontwikkeling Onze drie belangrijkste ambities zijn: 'Onderwijs op maat', 'Vakmanschap' en 'Burgerschap'. Deze vormen de rode draad in onze ontwikkeling, met als hoofddoel het verbeteren van de opbrengsten in taal- en rekenonderwijs. We streven naar optimale resultaten die passen bij onze leerlingenpopulatie. Interventies voor ambitieuze doelen Per ambitie lichten we de specifieke interventies toe die we inzetten om onze doelen te bereiken. Deze worden jaarlijks geëvalueerd en bijgesteld, waardoor het schoolplan een levend document is dat inzicht geeft in onze voortgang. Ambitie 1: Burgerschap voor een veilige omgeving Ontwikkeldoelen: Een veilig schoolklimaat en een gedegen beleidsplan burgerschap. Doelen tot 2028: - Veilig schoolklimaat: Implementatie van 'Kwink' schoolbreed, een gezamenlijke visie op positieve gedragsbenadering en een voorbeeldrol van het team. - Beleidsplan burgerschap: Versterken van samenwerking met de buurt en verenigingen, verduurzaming en het creëren van een rijk aanbod voor leerlingen. Ambitie 2: Vakmanschap door samenwerking en expertise Ontwikkeldoelen: Effectief formatief handelen, leren van en met elkaar, en werken met duidelijke leerlijnen. Doelen tot 2028: - Formatief handelen: Beredeneerde keuzes in het onderwijsaanbod, gestructureerde blokvoorbereidingen en toepassing van het Edi-model. - Leren van en met elkaar: Bevorderen van collegiale consultatie, proactieve houding, inzet van onderwijsondersteuners en specialisten, en het stimuleren van verantwoordelijkheid en ontwikkelgesprekken met kwaliteitskaarten. - Werken met leerlijnen: Gebruik van rijke data in het dagelijks handelen en het ontwikkelen van een inhoudelijk portfolio voor oudergesprekken. Ambitie 3: Onderwijs op maat voor elke leerling Ontwikkeldoelen: Versterking van executieve functies, pedagogisch-didactisch handelen en effectieve ouder- en kindgesprekken. Doelen tot 2028: - Executieve functies: Integratie als vast onderdeel van het curriculum. - Pedagogisch- en didactisch handelen: Implementatie van goed klassenmanagement, het stellen van hoge verwachtingen en het zichtbaar maken van regels en afspraken. - Ouder- en kindgesprekken: Ontwikkeling van een duidelijke visie op ouder- en kindgesprekken. Het volledige jaarplan is opvraagbaar bij de directie. In het schooljaar 2027-2028 wordt een nieuw schoolplan opgesteld dat voortbouwt op de positieve ontwikkelingen van de afgelopen vier jaar.

Welke methoden gebruikt Basisschool Swentibold voor kwaliteitsborging?

Innovo biedt een gestructureerd kader voor kwaliteitsborging, dat Basisschool Swentibold effectief toepast. Onze school maakt gebruik van elf beschreven werkprocessen en een speciale kijkwijzer om de kwaliteit van ons onderwijs te beoordelen en te rapporteren. Interne audits en monitorgesprekken Om de betrouwbaarheid en het functioneren van onze organisatie te waarborgen, vindt er tweemaal per jaar een interne audit plaats. Het College van Bestuur voert jaarlijks monitorgesprekken met de directie, waarbij actuele zaken, onderwijskwaliteit, personeel, financiën en beheersaspecten worden besproken. Elke twee jaar wordt bovendien een centraal tevredenheidsonderzoek uitgevoerd. De Vijf Bouwstenen van Kwaliteitszorg Basisschool Swentibold werkt met de vijf essentiële bouwstenen van kwaliteitszorg van Innovo: 1. Zicht op ontwikkeling: Het monitoren van de voortgang en groei van onze leerlingen. 2. Zicht op pedagogisch-didactisch handelen: Het optimaliseren van de lesmethoden en interacties in de klas. 3. Veiligheid: Het creëren van een veilige en stimulerende leeromgeving. 4. Onderwijsresultaten: Het behalen van hoge en passende leerresultaten. 5. Kwaliteitsbeleid: Het continu verbeteren van ons onderwijsbeleid. Plan-Do-Check-Act Cyclus voor Kwaliteitsverbetering Binnen een vierjarige planperiode evalueren we elk proces grondig. De conclusies leiden tot verbeteringen in de schoolorganisatie, het leerstofaanbod en de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten. Dit sturen we actief aan met de Plan-Do-Check-Act cyclus: PLAN: Vaststellen van doelen en uitwerken van de aanpak. DO: Implementeren van de geplande activiteiten en interventies. CHECK: Evalueren van de voortgang, resultaten, werkprocessen en het ondersteuningsprofiel. ACT: Bijsturen van het plan op basis van de bevindingen uit de 'check'-fase. Onze visie en medewerkers als drijfveren De behaalde doelen zijn het resultaat van de kennis en kwaliteiten van onze medewerkers, nauw verbonden met onze schoolvisie. Dit zorgt voor een continue ontwikkeling en verbetering van ons onderwijs.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool Swentibold

Toelichting van de school

Basisschool Swentibold biedt een naadloze overgang en een verrijkend leerprogramma voor jonge kinderen, beginnend bij onze geïntegreerde peuterspeelzaal. Onze peuterspeelzaal, gevestigd in hetzelfde gebouw, faciliteert voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en onderhoudt een nauwe samenwerking met de basisschool. Deze samenwerking uit zich in een gezamenlijk curriculum, waarbij peuters deelnemen aan schoolse activiteiten en een soepele doorstroom naar groep 1 wordt gegarandeerd. Wij zorgen voor een gedetailleerde overdracht tussen peuterleidsters en leerkrachten van groep 1. Dit waarborgt dat elke leerling een optimale start maakt en zich verder kan ontwikkelen in een vertrouwde en stimulerende omgeving.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Basisschool Swentibold voor jonge kinderen?

Basisschool Swentibold investeert in de vroege ontwikkeling van kinderen door middel van een uitgebreid aanbod dat gericht is op zowel spelenderwijs leren als voorbereiding op het basisonderwijs. Ons programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de basisvaardigheden te leggen voor een succesvolle schoolcarrière.

Basisschool Swentibold investeert in de vroege ontwikkeling van kinderen door middel van een uitgebreid aanbod dat gericht is op zowel spelenderwijs leren als voorbereiding op het basisonderwijs. Ons programma is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de basisvaardigheden te leggen voor een succesvolle schoolcarrière.

Kinderopvang en VVE Programma's in Born
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor Peuters

Met welke organisaties werkt Basisschool Swentibold samen voor het jonge kind?

Basisschool Swentibold werkt nauw samen met Spelenderwijs, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om een hoogwaardig programma voor jonge kinderen te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende leerervaring, van de peuterspeelzaal tot aan de start van het basisonderwijs.

Basisschool Swentibold werkt nauw samen met Spelenderwijs, een gerenommeerde kinderopvangorganisatie, om een hoogwaardig programma voor jonge kinderen te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en stimulerende leerervaring, van de peuterspeelzaal tot aan de start van het basisonderwijs.