Basisschool Pr Willem Alexander in Beusichem

Het team van Basisschool Pr Willem Alexander in Beusichem

Current section: team
De Wielstraat 6
4112 Beusichem

Zie hier hoe het team van Basisschool Pr Willem Alexander is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Pr Willem Alexander. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Pr Willem Alexander bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Pr Willem Alexander bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Pr Willem Alexander zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Pr Willem Alexander. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (23.5%)
35-45 jaar (29.4%)
45-55 jaar (23.5%)
55-65 jaar (23.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Pr Willem Alexander werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (12.5%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Pr Willem Alexander gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Personeel op Basisschool Prins Willem Alexander

Op Basisschool Prins Willem Alexander zorgen we voor een stabiele leeromgeving, ook wanneer een teamlid afwezig is. In eerste instantie zetten we getalenteerde collega's binnen ons toegewijde team in voor vervanging. Deze interne vervangers zijn volledig bekend met onze lesmethoden en de unieke sfeer van onze school. Dit garandeert een naadloze continuïteit in de dagelijkse gang van zaken en de educatieve ontwikkeling van uw kind. Mochten er situaties zijn waarin interne vervanging niet mogelijk is, dan maken we gebruik van ons uitgebreide netwerk van professionele vervangers. Deze pool van flexibele krachten is aangesloten bij onze onderwijsinstelling en staat garant voor gekwalificeerde ondersteuning. Het welzijn en de educatie van onze leerlingen staan altijd voorop. Daarom worden noodmaatregelen zoals het naar huis sturen van kinderen uiterst zelden toegepast op Basisschool Prins Willem Alexander. We streven ernaar dat elke schooldag optimaal benut wordt voor alle leerlingen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op Basisschool Prins Willem Alexander

7

Taal en Rekenen: Versterk de Fundamenten

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Logopedist
Rekencoördinator
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde teamleden bieden gerichte hulp voor taal- en rekenvaardigheden. De dyslexiespecialist en remedial teacher pakken lees- en spellingproblemen aan en worden ingeschakeld bij specifieke leeruitdagingen. De intern begeleider coördineert de zorg binnen de school, ondersteunt leerkrachten, onderhoudt contacten met externe deskundigen en analyseert leerresultaten op alle niveaus. Dit zorgt voor een proactieve aanpak van leerontwikkeling. Onze specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid verzorgen uitdagende activiteiten in de 'Verrekijker', onze plusklas. Zij bieden extra stimulans en ondersteuning aan leerlingen die behoefte hebben aan verdieping en verbreding van de lesstof. Een logopedist is wekelijks aanwezig om kinderen met spraak- en communicatieproblemen te begeleiden. De GGD voert de initiële screenings uit, waarna onze logopedist de behandeling oppakt en samenwerkt met het schoolteam. De rekencoördinator analyseert samen met de intern begeleider de rekenresultaten van de leerlingen. Op basis van deze analyses wordt het rekenonderwijs continu verbeterd en wordt er passende ondersteuning geboden op individueel, groeps- en schoolniveau. De fysiotherapeut bezoekt onze school wekelijks en deelt inzichten over motorische ontwikkeling, zowel grof als fijn, en sensorische informatieverwerking. Deze kennis helpt leerkrachten om leerlingen optimaal te ondersteunen in hun fysieke en perceptuele ontwikkeling.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Welbevinden en Zelfvertrouwen

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Klusklas Leerkracht

Toelichting van de school:

Onze specialisten bevorderen het sociaal-emotioneel welbevinden van alle leerlingen. Zij bieden uitdagende leerervaringen in de 'Verrekijker' voor leerlingen die extra stimulans nodig hebben en delen de laatste inzichten met het schoolteam. Voor leerlingen uit groep 7 en 8 met praktische talenten is er de 'klusklas'. Hier krijgen deze leerlingen de kans om hun praktische vaardigheden te ontwikkelen en te benutten, wat een positieve invloed heeft op hun zelfvertrouwen en schoolervaring.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De gedragsspecialist biedt leerkrachten deskundig advies en ondersteuning bij vragen over werkhouding en taakaanpak. Bij bredere uitdagingen op schoolniveau, ontwikkelen en implementeren we gezamenlijk effectieve plannen. Deze specialisten werken samen om een optimale leeromgeving te creëren waarin elke leerling zich kan ontwikkelen. Hun expertise draagt bij aan een positieve en productieve sfeer binnen de klassen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Een Gezonde Basis

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Logopedist

Toelichting van de school:

Onze fysiotherapeut en logopedist zijn wekelijks op school aanwezig om leerlingen individueel te ondersteunen. Zij informeren het team over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van motoriek en communicatie. Deze samenwerking zorgt ervoor dat leerlingen met specifieke behoeften de juiste begeleiding krijgen, wat essentieel is voor hun algehele ontwikkeling en schoolprestaties.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Onze school hecht belang aan de persoonlijke verzorging en het welzijn van elke leerling. Hoewel er geen specifieke medische specialisten structureel aanwezig zijn, werken we nauw samen met ouders en externe professionals om de benodigde ondersteuning te bieden waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
17
Totaal specialisten
17
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Kinderdagverblijf Peuterpret voor kinderen van 2-4

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Prins Willem Alexander

Ontdek Ons Brede Ondersteuningsaanbod

Op Basisschool Prins Willem Alexander geloven we in een sterke basis voor alle leerlingen. Wij bieden een gestructureerd onderwijsprogramma dat voldoet aan de kerndoelen van het basisonderwijs, met flexibele niveaus binnen het reguliere lesaanbod. Onze toegewijde leerkrachten stemmen hun didactische en pedagogische aanpak af op de individuele leer- en ontwikkelingsbehoeften van elk kind. Voor leerlingen die extra uitdaging of verdieping zoeken, hebben we een verrijkend plusprogramma. Dit kan bestaan uit deelname aan onze speciale plusklas, een individueel leerpad op specifieke vakgebieden, of deelname aan de praktische klusklas, waar praktisch talent wordt aangesproken. Wanneer een leerling behoefte heeft aan meer specifieke begeleiding, stellen we in overleg met ouders een ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit document beschrijft de ondersteuning, het plan van aanpak en de verwachte uitstroom, en wordt tweemaal per jaar geëvalueerd en bijgesteld. In uitzonderlijke gevallen, wanneer een kind beter gedijt in een gespecialiseerde omgeving, werken we nauw samen met ouders en het samenwerkingsverband BePo om een passende plek te vinden op een school voor speciaal (basis)onderwijs. Onze Toekomstvisie: Versterking van Leerontwikkeling Voor de komende jaren zetten we vol in op: het versterken van executieve functies, cruciaal voor cognitieve sturing; het uitbreiden van de ondersteuning door leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten op groepsniveau; het creëren van een stevige basis in groep 3 door een rijk aanbod in groep 1 en 2; en het aanbieden van een gedegen programma in de klusklas voor praktisch talentvolle leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Op de Prins Willem Alexander School stellen we jaarlijks concrete doelen vast die voortkomen uit ons strategisch beleidsplan en de ambities van onze stichting. Deze doelen vertalen we naar een gedetailleerd jaarplan, waarbij het hele team betrokken is bij de uitvoering en evaluatie. Voor het schooljaar 2023-2024 focussen we, naast de kerndoelen, op de volgende belangrijke punten: het verankeren van onze visie op zelfstandigheid en zelfverantwoordelijkheid, het volledig implementeren van de 'Rots en Water' methodiek om een gecertificeerde Rots en Waterschool te worden, en het uitzoeken van een nieuwe Wereld Oriëntatie methode die voldoet aan de nieuwste curriculum-eisen. Daarnaast versterken we ons rekenaanbod door blokplanningen te optimaliseren en te focussen op doelgerichte instructie. Voor groep 1-2 ontwikkelen we een specifieke visie die aansluit bij de nieuwste inzichten in kleuteronderwijs en de bredere schoolvisie. Ook onderzoeken en verbeteren we onze interne en externe communicatielijnen. Tot slot werken we aan het schoolplan voor 2024-2028, in lijn met het strategisch beleidsplan van de stichting. Onze specifieke aandacht voor burgerschap omvat het bevorderen van kennis over vrijheid, gelijkheid en solidariteit, het creëren van een veilige omgeving waar kinderen deze waarden kunnen ontwikkelen, en het vergroten van het bewustzijn rondom actief burgerschap en sociale integratie. We stimuleren respect voor ieders mening, kennis van democratie en de rechtsstaat, en zorg voor het milieu. Kinderen worden actief betrokken bij maatschappelijke projecten zoals de jeugdgemeenteraad, mediawijsheidprogramma's en veiligheidsweken.

Hoe monitort de school de voortgang van haar doelen?

We monitoren de voortgang van onze schoolambities door middel van regelmatige tussenevaluaties en een grondige eindevaluatie aan het einde van elk schooljaar. Deze evaluaties beoordelen de behaalde resultaten en bepalen de richting voor nieuwe ambities. Dit cyclische proces zorgt voor continue verbetering van ons onderwijs. Voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling en burgerschapscompetenties van onze leerlingen maken we gebruik van gevalideerde instrumenten zoals 'Zien' en 'Kiva'. 'Zien', een COTAN-gecertificeerd instrument, wordt ingevuld door leerkrachten en leerlingen vanaf groep 5, en de resultaten worden vergeleken met de Kiva-observaties. De Kiva-meting, twee keer per jaar uitgevoerd door leerlingen van groep 3 tot en met 8, levert waardevolle data op die samen met de 'Zien'-resultaten wordt geanalyseerd. Deze analyses bespreken we op groeps- en teamniveau om, indien nodig, gerichte actieplannen op te stellen. Dit kan zowel individuele, groeps- als schoolbrede interventies omvatten. Daarnaast meten we de voortgang van onze burgerschapsdoelen, die geïntegreerd zijn in de methode 'WereldWijs' (vierkeerwijzer), door middel van toetsen en eindproducten zoals presentaties of werkstukken.

Downloaden

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool Prins Willem Alexander

Toelichting van de school

Basisschool Prins Willem Alexander in Beusichem biedt een breed scala aan ontwikkelingsmogelijkheden voor jonge kinderen. Wij geloven in een speelse en gestructureerde aanpak om de eerste schooljaren zo leerzaam en plezierig mogelijk te maken. Ons team van toegewijde leerkrachten zorgt voor een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Ontdek hoe wij de basis leggen voor een succesvolle schoolloopbaan, met aandacht voor zowel individuele behoeften als groepsdynamiek.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod is er voor peuters en kleuters op onze basisschool?

Basisschool Prins Willem Alexander onderscheidt zich door een rijk aanbod speciaal gericht op de jongste leerlingen. Wij bieden zowel Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, wat zorgt voor een optimale voorbereiding op het basisonderwijs, als kinderopvangfaciliteiten voor kinderen vanaf twee jaar. Deze programma's zijn ontworpen om de taalontwikkeling, cognitieve vaardigheden en sociale competenties van jonge kinderen te stimuleren. Ons doel is een soepele en positieve overgang van thuis of de peuteropvang naar de basisschool te garanderen.

Basisschool Prins Willem Alexander onderscheidt zich door een rijk aanbod speciaal gericht op de jongste leerlingen. Wij bieden zowel Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aan, wat zorgt voor een optimale voorbereiding op het basisonderwijs, als kinderopvangfaciliteiten voor kinderen vanaf twee jaar. Deze programma's zijn ontworpen om de taalontwikkeling, cognitieve vaardigheden en sociale competenties van jonge kinderen te stimuleren. Ons doel is een soepele en positieve overgang van thuis of de peuteropvang naar de basisschool te garanderen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang: Een vliegende start voor uw kind.
Kinderopvang voor kinderen van 2 tot 4 jaar: Naadloze overgang naar de basisschool.

Met welke partners werkt Basisschool Prins Willem Alexander samen voor het jonge kind programma?

Om ons aanbod voor het jonge kind te versterken, onderhouden wij waardevolle samenwerkingen met externe partners. Een belangrijk samenwerkingsverband is met Kinderdagverblijf Buitenpret. Deze samenwerking stelt ons in staat om een doorlopende leerlijn te creëren en een consistente, hoogwaardige educatieve ervaring te bieden vanaf de vroegste jaren. Via Buitenpret bieden we gespecialiseerde kinderopvang die perfect aansluit bij onze onderwijsvisie.

Om ons aanbod voor het jonge kind te versterken, onderhouden wij waardevolle samenwerkingen met externe partners. Een belangrijk samenwerkingsverband is met Kinderdagverblijf Buitenpret. Deze samenwerking stelt ons in staat om een doorlopende leerlijn te creëren en een consistente, hoogwaardige educatieve ervaring te bieden vanaf de vroegste jaren. Via Buitenpret bieden we gespecialiseerde kinderopvang die perfect aansluit bij onze onderwijsvisie.

Team | Basisschool Pr Willem Alexander in Beusichem | [2025] Schoolregister