Basisschool School voor Speciaal Basisonderwijs Klavervier in Beuningen (Gelderland)

De resultaten van School voor Speciaal Basisonderwijs Klavervier in Beuningen (Gelderland)

Current section: resultaten
Koolzaadveld 1
6641 Beuningen (Gelderland)

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van School voor Speciaal Basisonderwijs Klavervier, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past School voor Speciaal Basisonderwijs Klavervier bij jullie?

Ontdek hoe goed School voor Speciaal Basisonderwijs Klavervier bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van School voor Speciaal Basisonderwijs Klavervier?

Bij Speciaal Basisonderwijs Klavervier stellen we een weloverwogen schooladvies op maat samen. Dit advies is gebaseerd op een holistische kijk op uw kind, waarbij we rekening houden met alle aspecten van zijn of haar ontwikkeling. We kijken niet alleen naar de leerprestaties van de afgelopen jaren, maar ook naar de werkhouding, motivatie en het gedrag van de leerling. Eventuele specifieke onderwijsbehoeften of stoornissen worden meegenomen om een eerlijk en passend advies te formuleren. Het traject start met een voorlopig schooladvies, gevolgd door een doorstroomtoets die het advies kan bijstellen. Uiterlijk op 24 maart ontvangen de leerlingen hun definitieve schooladvies. De aanmeldingsperiode voor het voortgezet onderwijs loopt van 25 tot en met 31 maart, waarbij onze intern begeleider u hierbij ondersteunt. Uiterlijk 12 mei informeren wij u over de definitieve aanname op de gekozen school voor voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op SBO Klavervier: Een Veilige Basis

Bij Speciaal Basisonderwijs (SBO) Klavervier in Beuningen creëren we een warm en respectvol pedagogisch klimaat. Alle leerlingen en betrokkenen worden aangemoedigd om met wederzijds respect met elkaar om te gaan. Iedereen deelt de verantwoordelijkheid voor een prettige en veilige schoolomgeving. Met behulp van de methodes 'Leefstijl' en 'Klasse(n)kracht' leren onze leerlingen hoe ze conflicten effectief kunnen oplossen, elkaar beter kunnen begrijpen en problemen proactief kunnen voorkomen. Deze methodes versterken de sociale en emotionele groei. Onze schoolregels zijn prominent aanwezig in alle ruimtes om een duidelijke structuur te bieden: Iedereen mag zichzelf zijn, we zijn lief en luisteren naar elkaar, we leren en spelen in rust, en we zorgen goed voor onze omgeving. Samen creëren we een positieve sfeer. Daarnaast stellen leerlingen in de klas hun eigen klassenregels op, wat hun zelfstandigheid en verantwoordelijkheidsgevoel bevordert. Dit actieve meedenken draagt bij aan een positief schoolklimaat waar samenwerking centraal staat.

Kinderlijk geluk nastreven

Sterke verbindingen bouwen

Zelfbewustzijn ontwikkelen

Hoe bevordert SBO Klavervier de sociale ontwikkeling van leerlingen?

SBO Klavervier monitort de sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling nauwgezet. We gebruiken de observatielijsten 'Cito Leerling in Beeld' en het sociogram van 'Sometics' om de sociale opbrengsten jaarlijks in kaart te brengen. De resultaten op gebieden zoals een veilige omgeving, sociaal en cognitief zelfbeeld, schoolbeleving, sociale veiligheid, pro sociaal gedrag, pestpreventie, klassengedrag en zelfvertrouwen worden schoolbreed en per groep geanalyseerd en besproken. Op basis van deze analyses stellen we concrete groepsdoelen op die wekelijks worden geoefend. Leerkrachten observeren leerlingen continu en voeren gesprekken om de voortgang te ondersteunen. De verzamelde informatie wordt gedeeld met ouders tijdens de jaarlijkse oudergesprekken. Wekelijks besteden we aandacht aan sociaal-emotionele ontwikkeling door middel van de lessen uit onze erkende methodes zoals 'Leefstijl' en 'Klasse(n)kracht'.

Welke instrumenten gebruikt SBO Klavervier voor het meten van sociale vooruitgang?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen te evalueren en te stimuleren, maakt SBO Klavervier gebruik van specifieke registratiemethoden: * CITO Leerling in Beeld: Dit instrument helpt ons om de sociaal-emotionele ontwikkeling van elke leerling gedetailleerd in kaart te brengen.

  • CITO Leerling in Beeld

Welke methodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op SBO Klavervier?

Op SBO Klavervier zetten we diverse effectieve methodes in om het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen te versterken. Deze methodes sluiten aan bij hun specifieke leerbehoeften: * Een doos vol gevoelens * Leefstijl * Klasse(n)kracht * Sociaal gedrag elke dag * Je bibbers de baas

  • Een doos vol gevoelens
  • Leefstijl
  • Klasse(n)kracht
  • Sociaal gedrag elke dag
  • Je bibbers de baas

Inspectierapport Speciaal Basisonderwijs Klavervier: Kwaliteit en Resultaten

Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over Speciaal Basisonderwijs Klavervier in Beuningen. Deze pagina biedt inzicht in de kwaliteit van ons onderwijs en de ontwikkeling van onze 68 leerlingen. Wij streven ernaar om elke leerling een veilige en stimulerende leeromgeving te bieden, waarin persoonlijke groei centraal staat. De inzichten uit het inspectierapport helpen ons continu te verbeteren en de best mogelijke begeleiding te garanderen. Op deze pagina vindt u directe links naar officiële documenten en rapportages van de onderwijsinspectie. Zo kunt u zich volledig informeren over de prestaties en de organisatie van onze school.