Basisschool De Parel in Berlicum

De resultaten van Basisschool De Parel in Berlicum

Current section: resultaten
Schoolstraat 1
5258 Berlicum

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Parel, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool De Parel bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Parel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Parel

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. In groep acht meten we dit met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau bereiken. Dit percentage, 85%, fungeert als de cruciale signaleringswaarde. Op Basisschool De Parel streven we ernaar om dit niveau niet alleen te halen, maar te overtreffen, waardoor een solide basis voor verdere educatie wordt gelegd.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Excelleren in Onderwijs op Basisschool De Parel

Het streefniveau markeert een uitdagender doel dan het fundamentele niveau, gericht op maximale prestaties van onze leerlingen tegen het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een specifiek streefpercentage vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de eigen signaleringswaarde voor het streefniveau. Basisschool De Parel zet vol in op het stimuleren van groei en ontwikkeling, zodat onze leerlingen ook dit hogere niveau zo breed mogelijk kunnen behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Parel?

Bij Basisschool De Parel begeleiden we onze leerlingen optimaal naar het voortgezet onderwijs. In groep 7 organiseren we oriëntatiegesprekken met ouders en leerlingen om de ontwikkelingen en toekomstwensen voor het VO te bespreken. In groep 8 vindt een voorlopig adviesgesprek plaats met de leerling, ouders, zorgcoördinator en leerkracht, voorbereid door het hele team. Na de doorstroomtoets wordt het definitieve advies vastgesteld, met mogelijke aanpassingen enkel op basis van de toetsresultaten.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool De Parel

Bij Basisschool De Parel stimuleren we de sociale en emotionele groei van elke leerling. We hanteren de effectieve 'Leefstijl' methode, gericht op het bevorderen van positieve interacties en een harmonieuze omgeving. Door middel van het ZIEN! sociaal-emotioneel volgsysteem volgen we de ontwikkeling nauwgezet. Vanaf groep 5 worden leerlingen actief betrokken bij het invullen van vragenlijsten, wat een waardevol inzicht geeft in hun welzijn. Onze toegewijde gedragsspecialist werkt nauw samen met de leerkrachten om een optimale en ondersteunende sfeer in elke klas te waarborgen.

Respect vooriedereen

Zorgzaamheid voor elkaar

Ruimte voor eigenheid

Hoe bevordert Basisschool De Parel de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is geworteld in onze missie en wordt geleid door de 'Leefstijl' methode. We geven prioriteit aan actuele thema's die leven binnen de klasgroepen. Om de sociaal-emotionele groei te monitoren, vullen leerlingen vanaf groep 5 en hun leerkrachten tweemaal per jaar de vragenlijsten van 'Kindbegrip' in. De resultaten worden besproken in het zorgteam, waar we bepalen of aanvullende ondersteuning van de gedragsspecialist nodig is. De eerste weken van het schooljaar, de 'Gouden Weken', staan volledig in het teken van groepsvorming. Diverse activiteiten, zowel binnen als buiten, versterken de banden en het groepsgevoel.

Welke registratiemethoden gebruikt onze school voor sociale opbrengsten?

Basisschool De Parel maakt gebruik van zorgvuldig geselecteerde registratievormen om de sociale opbrengsten effectief in kaart te brengen. Dit stelt ons in staat om de voortgang van elke leerling te volgen en waar nodig bij te sturen. Onze primaire tool voor deze registratie is: * Kindbegrip

  • Kindbegrip

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op onze school?

Wij zetten diverse bewezen methoden in om het sociaal-emotioneel leren op Basisschool De Parel te versterken. Deze methoden sluiten aan bij de ontwikkelingsfase van onze leerlingen. De volgende methoden worden toegepast: * Leefstijl * Wish training in groep 6 * Herhaling Wish training in groep 7

  • Leefstijl
  • Wish training in groep 6
  • Herhaling Wish traing groep 7

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij Basisschool De Parel

Basisschool De Parel in Berlicum staat garant voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. We focussen op de brede ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor zowel academische vaardigheden als persoonlijke groei. Onze school wordt regelmatig beoordeeld door de onderwijsinspectie. Deze rapporten bieden een gedetailleerd inzicht in hoe wij presteren op het gebied van onderwijskwaliteit, pedagogisch klimaat en schoolorganisatie. Wij streven ernaar om de bevindingen uit deze inspecties te gebruiken voor continue verbetering. Ontdek hier meer over de officiële bevindingen en onze voortdurende inzet voor excellent onderwijs voor uw kind. Transparantie en ouderbetrokkenheid zijn hierbij van groot belang.