CBS De Acker in Bergschenhoek

De resultaten van CBS De Acker in Bergschenhoek

Current section: resultaten
Stampioendreef 5
2661 Bergschenhoek

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van CBS De Acker, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past CBS De Acker bij jullie?

Ontdek hoe goed CBS De Acker bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op CBS De Acker

Ontdek hoe CBS De Acker presteert op het fundamentele niveau, essentieel voor taal en rekenen aan het einde van de basisschool. Dit niveau wordt gemeten in groep acht met de doorstroomtoets, waarbij 98,04% van onze leerlingen dit behaalt, ruim boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Vergelijk onze prestaties met het landelijk gemiddelde van 96,71% en zie hoe we uitblinken in basisvaardigheden.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten: Ambitieus Onderwijs bij CBS De Acker

CBS De Acker streeft naar meer dan alleen basisvaardigheden; wij stimuleren leerlingen om het streefniveau te bereiken. Met 75,49% van onze leerlingen die het streefniveau behalen, overtreffen we het landelijk gemiddelde van 63,35%. Dit resultaat, ruim boven de schoolspecifieke signaleringswaarde van 51,8%, toont onze inzet voor ambitieus en uitdagend onderwijs voor elke leerling.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van CBS De Acker?

Een succesvolle overgang van de basisschool naar het middelbaar onderwijs is cruciaal voor de ontwikkeling van uw kind. Bij CBS De Acker in Bergschenhoek starten we vroegtijdig met het vormgeven van dit traject. Rond het tweede rapport van groep 7 introduceren we een preadvies, gebaseerd op de gegevens uit ons leerlingvolgsysteem. Wij hechten veel waarde aan een holistische beoordeling. Daarom nemen we naast de leerresultaten ook de werkhouding, zelfstandigheid en motivatie van uw kind mee in onze overwegingen. Tijdens persoonlijke adviesgesprekken zijn ouders, leerling en leerkracht samen aanwezig om het schooladvies te bespreken en eventuele vragen te beantwoorden. Het preadvies is dynamisch en kan gedurende groep 8 worden bijgesteld. In november wordt dit omgezet naar een voorlopig advies. Na afname van de doorstroomtoets halverwege groep 8, kan het voorlopig advies, afhankelijk van de resultaten, nog worden aangepast om de meest passende match met het voortgezet onderwijs te garanderen. Met het definitieve schooladvies van CBS De Acker kunnen uw kinderen zich vol vertrouwen inschrijven voor het voortgezet onderwijs. Wij adviseren u om een school te kiezen die aansluit bij de unieke talenten van uw kind en waar zij zich veilig en gewaardeerd voelen.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Kanjertraining op CBS De Acker

Op CBS De Acker besteden we veel aandacht aan de sociale ontwikkeling van onze leerlingen. In alle groepen wordt de Kanjertraining toegepast. Deze training is veel meer dan alleen een methode om pesten tegen te gaan; het vormt de kern van ons pedagogisch beleid. De Kanjertraining omvat een reeks interactieve lessen en oefeningen die gericht zijn op het creëren en behouden van een positieve en veilige sfeer in de klas. Onze belangrijkste doelen zijn het bevorderen van wederzijds vertrouwen en een gevoel van veiligheid bij elke leerling. Daarnaast streven we ernaar om de sociale vaardigheden te versterken, leerlingen weerbaarder te maken tegen conflicten en hen te leren verantwoordelijkheid te nemen. We stimuleren actief burgerschap en sociale integratie, zodat elk kind zich gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Voor het volgen van de sociale vooruitgang gebruiken we KanVAS, een erkend leerlingvolgsysteem. Dit systeem, gevalideerd door de COTAN en gebruikt door de Onderwijsinspectie, helpt ons de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig te meten.

Vertrouwen en veiligheid

Respectvolle omgang

Positieve klassfeer

Hoe bevordert CBS De Acker de sociale ontwikkeling van leerlingen?

CBS De Acker bevordert de sociale ontwikkeling door consequent de Kanjertraining toe te passen in alle klassen. Deze training is ontworpen om een veilige en positieve leeromgeving te creëren, sociale vaardigheden te versterken en leerlingen te leren effectief met conflicten om te gaan.

Welk systeem gebruikt CBS De Acker voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Voor het monitoren van sociale vooruitgang maakt CBS De Acker gebruik van KanVAS. Dit is een erkend leerlingvolgsysteem dat specifiek is ontworpen om de sociale opbrengsten van kinderen in kaart te brengen en te evalueren.

  • Kanvas

Welke aanpak hanteert CBS De Acker voor sociaal-emotioneel leren?

CBS De Acker hanteert de Kanjertraining als primaire methode voor sociaal-emotioneel leren. Deze gestructureerde aanpak helpt leerlingen bij het ontwikkelen van zelfvertrouwen, sociale competenties en conflictbeheersing.

Inspectierapport CBS De Acker: Kwaliteit en Ontwikkeling

Op CBS De Acker zetten we vol in op opbrengst- en handelingsgericht werken. Dit betekent dat we de leerresultaten van elke leerling nauwkeurig analyseren, zowel individueel, per groep als op schoolniveau. Deze inzichten gebruiken we actief om de onderwijskwaliteit en het leerrendement continu te verbeteren. We kijken verder dan alleen toetsresultaten. Onze aanpak, gebaseerd op de principes van handelingsgericht werken, richt zich op de unieke behoeften van elk kind. We identificeren stimulerende en belemmerende factoren in de ontwikkeling van leerlingen en vertalen deze naar passend onderwijs. Of een kind nu een voorsprong of achterstand heeft, wij begeleiden ze vanuit hun individuele mogelijkheden. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, bieden we gerichte hulp. Daarnaast hebben we een speciale 'Klimopklas' voor leerlingen die extra uitdaging zoeken en excelleren. Hiermee waarborgen we dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen en zijn of haar potentieel volledig benut. Hoewel de doorstroom naar het voortgezet onderwijs een indicator kan zijn, geloven wij dat de ware maatstaf ligt in het maximale uit elk kind halen. Wij streven ernaar om uw kind een plezierige en leerzame basisschooltijd te bieden, waar ze met veel voldoening op terugkijken. We nodigen u uit om hierover met ons in gesprek te gaan, zodat u zelf de kwaliteit van ons onderwijs kunt beoordelen.

Resultaten | CBS De Acker in Bergschenhoek | [2025] Schoolregister