Het Rondeel in Beek (Gem. Montferland)

Het team van Het Rondeel in Beek (Gem. Montferland)

Current section: team
Schoolstraat 29
7037 Beek (Gem. Montferland)

Zie hier hoe het team van Het Rondeel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het Rondeel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Het Rondeel bij jullie?

Ontdek hoe goed Het Rondeel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Het Rondeel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het Rondeel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (40%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Het Rondeel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (10%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het Rondeel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervangingsbeleid Basisschool Het Rondeel: Zekerheid voor Leerlingen

Bij Basisschool Het Rondeel zorgen we ervoor dat de continuïteit van het onderwijs gewaarborgd blijft, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. We hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst afgesloten met het Personeelscluster Oost Nederland (PON). Dit cluster garandeert een snelle en professionele invulling van vacatures bij ziekte, verlof of noodzakelijke nascholing. Onze prioriteit ligt bij het minimaliseren van onderbrekingen in het leerproces. Mochten er onverhoopt geen geschikte vervangers via PON beschikbaar zijn, dan zetten wij alle zeilen bij om intern een passende oplossing te vinden. Het welzijn en de educatie van uw kind staan voorop. Ons transparante vervangingsbeleid is vastgelegd in een officieel beleidsstuk en is uitvoerig besproken en goedgekeurd binnen de Medezeggenschapsraad (MR). Dit beleid waarborgt de kwaliteit en stabiliteit van ons onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De school gaat uit van een leerstofjaarklassensysteem. In enkele gevallen worden er combinatieklassen gevormd. De indeling van klassen vindt dan plaats op basis van vastgesteld criteria o.a:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Maat bij Basisschool Het Rondeel

3

Taal en Rekenen: Extra Hulp voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Onderwijsondersteuning
Specialist voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor Verbeterde Taalvaardigheid

Toelichting van de school:

Op Het Rondeel staat de interne begeleider centraal bij het coördineren van ons onderwijsondersteuningsbeleid. Deze specialist ondersteunt leerkrachten bij specifieke leeruitdagingen en fungeert als belangrijke schakel tussen ouders, leerkrachten en externe partners. Onze specialist voor meer- en hoogbegaafdheid biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. Deze expert adviseert leerkrachten en werkt op vaste momenten in de week met deze leerlingen om hun potentieel te maximaliseren. De taalspecialist houdt de laatste ontwikkelingen op het gebied van taalonderwijs nauwlettend in de gaten. Deze professional adviseert leerkrachten over methodiek, analyseert eventuele knelpunten en biedt oplossingen om de taalontwikkeling van alle leerlingen te bevorderen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
Intern Begeleider voor Sociaal Welzijn

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist monitort de implementatie van sociaal-emotionele programma's binnen de klassen. De focus ligt hierbij op het effectief toepassen van onze anti-pestprogramma's, zoals de "Kanjertraining", om een veilig en respectvol leerklimaat te waarborgen. De interne begeleider biedt leerkrachten waardevolle ondersteuning bij sociaal-emotionele vraagstukken. Indien nodig, wordt er proactief contact gezocht met externe deskundigen om de best mogelijke ondersteuning te garanderen voor elke leerling.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Optimalisatie van Leerprocessen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er geen specifieke specialisten zijn aangewezen voor deze gebieden, zetten wij binnen Het Rondeel sterk in op de continue ontwikkeling van gedrag, werkhouding en taakaanpak door middel van gerichte scholing van ons docententeam en effectieve lesmethoden.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen stimuleren we actief binnen het reguliere lesprogramma en tijdens gymlessen. We werken met gekwalificeerde leerkrachten die aandacht hebben voor de fysieke groei en coördinatie van elk kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische handelingen en persoonlijke verzorging werken wij nauw samen met ouders en, indien nodig, met medische professionals. De school zorgt voor een veilige omgeving waarin aan de specifieke zorgbehoeften van leerlingen kan worden voldaan.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Atelier
Leerplein
Kinderopvang (Peuteropvang en BSO)
Leesplein

Ontdek Onze Ondersteuning: Elk Kind Telt bij Het Rondeel

Gedetailleerde Uitleg van Onze Zorg en Begeleiding

Bij basisschool Het Rondeel geloven we in de ononderbroken ontwikkeling en ontplooiing van ieder kind. Omdat elk kind uniek is, passen wij ons onderwijsleerproces aan om deze individuele groei te faciliteren. Onze toegewijde leerkrachten kennen elke leerling persoonlijk en volgen hun academische en sociaal-emotionele ontwikkeling nauwkeurig. We maken gebruik van het ParnasSys-systeem voor cognitieve ontwikkeling en KanVAS voor sociale ontwikkeling. Door opbrengstgericht te werken en toetsresultaten te analyseren, vergelijken we deze met onze schoolnormen. Waar nodig passen we onze lesmethoden en het aanbod binnen de klas aan. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben of een aangepast lesprogramma vereisen, bieden we specifieke begeleiding. Ons zorgplan, dat u als bijlage kunt vinden, beschrijft uitgebreid onze zorgstructuur. Daarnaast verheldert ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP), ook beschikbaar als bijlage, welke leerlingen we extra ondersteuning kunnen bieden en wat deze ondersteuning inhoudt. De ontwikkeling van leerlingen wordt continu geobserveerd en geregistreerd door de leerkrachten. Formele evaluaties vinden plaats in samenwerking met de intern begeleider. Overleg met de intern begeleider kan op elk moment plaatsvinden, vooral bij dringende vragen over individuele leerlingen. Twee keer per jaar, na de midden- en eindtoetsen, houden we groepsbesprekingen. Hierin bespreken we de algemene groepsontwikkeling, het leerkrachtgedrag, en de voortgang van subgroepjes. Deze besprekingen, georganiseerd in een klein team, bevorderen de uitwisseling van kennis en ideeën. Afspraken worden door leerkrachten vastgelegd en gemonitord door de intern begeleider. Indien een leerling een eigen leerlijn nodig heeft vanwege een afwijkend niveau ten opzichte van leeftijdsgenoten, stellen we een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit OPP beschrijft het aangeboden lesmateriaal, de begeleiding en ondersteuning van de school, de leerdoelen voor specifieke vakken en het verwachte uitstroomniveau. We evalueren het OPP tweemaal per jaar, waarbij ouders actief betrokken worden. Het Rondeel zet zich actief in om kansenongelijkheid tegen te gaan en gelijke kansen te bevorderen. Onze visie is om alle leerlingen kansen te bieden en alert te zijn op het ontdekken van talenten bij leerlingen met een uitdagende thuissituatie. Deze leerlingen bieden we extra ondersteuning, zodat ze hun potentieel volledig kunnen benutten. Dit vereist open gesprekken met zowel de leerling als de ouders. Onze ambitie is om zoveel mogelijk leerlingen, ongeacht hun talenten of beperkingen, gezamenlijk onderwijs te bieden binnen de klas. Wij zijn ervan overtuigd dat elk kind recht heeft op passend en kwalitatief goed onderwijs. In principe streven we naar inclusief onderwijs, waarbij zoveel mogelijk kinderen regulier primair onderwijs volgen. We erkennen onze zorgplicht en bieden zowel basisondersteuning als, in specifieke gevallen, extra ondersteuning. De sociale en maatschappelijke ontwikkeling van onze leerlingen krijgt structurele en systematische aandacht. We willen onze kinderen opvoeden tot verantwoordelijke burgers die goed voor zichzelf kunnen zorgen en effectief kunnen omgaan met de mensen en de wereld om hen heen. De voortgang van de groep en individuele leerlingen wordt besproken tijdens groepsbesprekingen met leerkrachten en de intern begeleider, inclusief mogelijke aanpakken voor groepen of individuele leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan voor Toekomstgericht Onderwijs

Wat zijn de kerndoelen van ons schoolplan?

Ons schoolplan focust op vier essentiële pijlers voor de ontwikkeling van uw kind. Ten eerste, 'Basis op orde', waarbij we streven naar een solide onderwijsaanbod en resultaten die aansluiten bij onze leerlingpopulatie tegen 2027. Daarnaast zetten we in op 'Brede ontwikkeling', waarbij we het kind als geheel zien en een rijke leeromgeving bieden. 'Wereldburgerschap' is een derde speerpunt, met als doel kinderen meer keuzevrijheid te geven en hen voor te bereiden op een actieve rol in de maatschappij, met aandacht voor democratisering en sociale vaardigheden. Tot slot, 'Eigenaarschap', gericht op het vernieuwen van ons onderwijs. Tegen 2027 willen we toekomstgericht en betekenisvol onderwijs aanbieden dat kinderen optimaal voorbereidt op de moderne wereld.

Hoe garandeert Het Rondeel de schoolkwaliteit?

Kwaliteitsbeleid is de ruggengraat van onze schoolorganisatie en draait om het leveren van goed en passend onderwijs. Ons kwaliteitsbeleid is gericht op het analyseren, diagnosticeren en continu ontwikkelen van ons onderwijsaanbod. We plannen en voeren verbeteringen door en zorgen ervoor dat wat goed is, behouden blijft door middel van een gestructureerd en planmatig systeem. Onze kwaliteitszorg is nauw verbonden met ons personeelsbeleid, met een specifieke focus op de lesgevende competenties van onze leraren. Dit waarborgt dat de ontwikkeling van de school en onze medewerkers hand in hand gaan. Bovendien koppelen we onze kwaliteitszorg aan de resultaten van de leerlingen. De actiepunten uit ons schoolplan worden vertaald naar ons jaarplan en uitgevoerd door een toegewijde innovatiegroep. De directie monitort de voortgang nauwgezet. Aan het einde van het schooljaar evalueren we de effectiviteit van onze verbeterplannen en leggen we verantwoording af in ons jaarverslag.

Optimale Start Basisschool: Programma voor Jonge Kinderen bij Het Rondeel

Toelichting van de school

Bij Basisschool Het Rondeel verwelkomen we kinderen vanaf 4 jaar met open armen. Om de overgang van de kinderopvang naar de basisschool zo soepel mogelijk te maken, hanteren we een specifieke aanpak voor onze jongste leerlingen. Onze onderbouw bestaat uit twee groepen, grotendeels ingedeeld op leeftijd. Dit stelt ons in staat om het onderwijsaanbod en het leertempo nauwkeurig af te stemmen op de individuele behoeften en ontwikkelingsniveaus van elk kind. Deze gerichte aanpak waarborgt een naadloze doorstroom van groep 2 naar groep 3. De ontwikkeling van onze kleuters volgen we nauwgezet met behulp van 'Kleuter in Beeld'. Via de 'leerkrachtroute' observeren onze ervaren leerkrachten de voortgang, terwijl de 'kindroute' specifieke subdomeinen test. Op basis van deze waardevolle inzichten passen we ons onderwijsaanbod continu aan om optimale leerresultaten te garanderen.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft Het Rondeel voor jonge kinderen?

Basisschool Het Rondeel biedt specifieke ondersteuning en verrijkende activiteiten voor jonge kinderen. Ons programma is ontworpen om de ontwikkeling optimaal te stimuleren en een solide basis te leggen voor toekomstig schoolsucces. Dit omvat toegewijde aandacht voor zowel voor- als vroegschoolse educatie (VVE). Daarnaast faciliteren we een soepele overgang via onze nauwe banden met de peuteropvang, zodat kinderen zich direct thuis voelen op school.

Basisschool Het Rondeel biedt specifieke ondersteuning en verrijkende activiteiten voor jonge kinderen. Ons programma is ontworpen om de ontwikkeling optimaal te stimuleren en een solide basis te leggen voor toekomstig schoolsucces. Dit omvat toegewijde aandacht voor zowel voor- als vroegschoolse educatie (VVE). Daarnaast faciliteren we een soepele overgang via onze nauwe banden met de peuteropvang, zodat kinderen zich direct thuis voelen op school.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Het Rondeel samen voor het programma voor jonge kinderen?

Voor een naadloze en hoogwaardige ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Het Rondeel nauw samen met Humankind. Deze samenwerking, specifiek met peuteropvang Olleke Bolleke, zorgt voor een consistente pedagogische aanpak en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Deze samenwerking garandeert dat kinderen een gestructureerde en stimulerende omgeving ervaren, zowel voor als tijdens hun eerste schooljaren. Ontdek hoe onze partnerschappen bijdragen aan een succesvolle start voor uw kind.

Voor een naadloze en hoogwaardige ontwikkeling van onze jongste leerlingen werkt Basisschool Het Rondeel nauw samen met Humankind. Deze samenwerking, specifiek met peuteropvang Olleke Bolleke, zorgt voor een consistente pedagogische aanpak en een soepele overgang naar het basisonderwijs. Deze samenwerking garandeert dat kinderen een gestructureerde en stimulerende omgeving ervaren, zowel voor als tijdens hun eerste schooljaren. Ontdek hoe onze partnerschappen bijdragen aan een succesvolle start voor uw kind.

Team | Het Rondeel in Beek (Gem. Montferland) | [2025] Schoolregister