Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn

Het team van Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn

Current section: team
Dalweg 11
3741 Baarn

Zie hier hoe het team van Koningin Wilhelmina School (KWS) is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Koningin Wilhelmina School (KWS). De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Koningin Wilhelmina School (KWS) bij jullie?

Ontdek hoe goed Koningin Wilhelmina School (KWS) bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Koningin Wilhelmina School (KWS) gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Leerkrachtvervanging op KWS Baarn

Bij de Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn garanderen we optimale continuïteit in het onderwijs. Mocht een leerkracht onverhoopt ziek zijn of verlof hebben, dan zetten we direct onze interne invallers en collega's in. Onze prioriteit ligt bij het verzekeren van een gekwalificeerde leerkracht voor elke klas. Als dit niet direct lukt, organiseren we flexibel interne personeelsinzet om de continuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, om te voorkomen dat leerlingen naar huis moeten, kunnen groepen tijdelijk worden samengevoegd of worden klassen verdeeld over andere groepen. Dit doen we om de impact op het leerproces te minimaliseren. Indien nodig, worden interne begeleiders, remedial teachers of onderwijsassistenten ingezet voor de vervanging. Zij krijgen de ruimte om hun reguliere taken later in te halen, zodat de kwaliteit van de begeleiding behouden blijft. In het zeldzame geval dat vervanging echt niet geregeld kan worden, zijn we genoodzaakt om volgens een vastgesteld rooster leerlingen tijdelijk naar huis te sturen. Ouders worden hierover zo spoedig mogelijk, uiterlijk op de betreffende dag, geïnformeerd. Bij langdurige vervangingsproblemen informeren we ook de ouders van andere groepen proactief. Bij KWS Baarn staat de educatieve ontwikkeling van uw kind altijd voorop. Wij streven naar een stabiele en stimulerende leeromgeving, zelfs bij onvoorziene omstandigheden.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De KWS is een Vreedzame School. Wij maken gebruik van deze methode voor de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op KWS Baarn

4

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Stefanie Bosch
Rekenspecialist Jaap van Veen
Hoogbegaafdheidsspecialist Anja Stenvert
Taalspecialist Karin Haar

Toelichting van de school:

Op de Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn bieden we gespecialiseerde ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Onze toegewijde specialisten, waaronder intern begeleider Stefanie Bosch en rekenspecialist Jaap van Veen, staan klaar om leerlingen met specifieke leerbehoeften te helpen. Daarnaast zetten wij onze hoogbegaafdheidsspecialist Anja Stenvert en taalspecialist Karin Haar in om een uitdagende leeromgeving te creëren voor iedereen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Anja Stenvert
Intern Begeleider Stefanie Bosch
Remedial Teacher
Hoogbegaafdheidsspecialist Anja Stenvert

Toelichting van de school:

Wij hechten veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen op KWS Baarn. Onze gedragsspecialist Anja Stenvert en intern begeleider Stefanie Bosch werken nauw samen met leerkrachten om kinderen te ondersteunen. Daarnaast bieden we uitdagende projecten voor meer- en hoogbegaafde kinderen, waarbij leren leren centraal staat. Een stuurgroep Burgerschap en sociale vaardigheden zorgt voor een gestructureerd aanbod, zoals beschreven in ons Onderwijsplan Burgerschap en Sociale Vaardigheden.

4

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist Anja Stenvert
Intern Begeleider Stefanie Bosch
Remedial Teacher
Hoogbegaafdheidsspecialist Anja Stenvert

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak zijn cruciaal voor succes op KWS Baarn. Onze gedragsspecialist Anja Stenvert en intern begeleider Stefanie Bosch bieden samen met de leerkracht ondersteuning bij gedragsvraagstukken. Door deze samenwerking zorgen we ervoor dat elke leerling optimaal kan presteren en zich prettig voelt op school.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling door Vakdocent Gym

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

De Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn stimuleert de motorische ontwikkeling van alle leerlingen. Onze school beschikt over een gespecialiseerde vakdocent gymnastiek die zorgt voor een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en de algehele ontwikkeling van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van uw kind staan voorop bij KWS Baarn. Indien uw kind zich ziek voelt, nemen we altijd contact op met u voor het ophalen. Het toedienen van medicijnen gebeurt uitsluitend in overleg met ouders, waarbij de verantwoordelijkheid voor dosering bij u ligt. Onze medewerkers mogen uitwendige en orale medicatie verstrekken. Voor complexere medische zorg zoals injecties of bloedafname, verwijzen wij naar externe zorgverleners, conform het Protocol Medische Handelingen van PCBO Baarn Soest.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op KWS

Innovatieve Ondersteuningsstrategieën voor de Toekomst van Ons Onderwijs

Bij Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn hanteren we een proactief en passend onderwijsbeleid, volledig in lijn met de richtlijnen van Samenwerkingsverband de Eem. Ons beleid voor leerlingenzorg is gebaseerd op zowel opbrengstgericht werken (OGW) als handelingsgericht werken (HGW), waarbij we consequent het 4D-model toepassen. Dit zorgt voor een gestructureerde aanpak die gericht is op de individuele ontwikkeling van elke leerling. We creëren een veilig en stimulerend leerklimaat, zoals gedetailleerd beschreven in ons veiligheidsbeleid. Door het onderwijs nauwkeurig af te stemmen op de unieke ontwikkelingsbehoeften van onze leerlingen, monitoren we hun voortgang continu. Samenwerking met ouders en externe ketenpartners is hierbij essentieel. Met het Doordacht Passend Lesmodel (DPL) bieden we effectieve instructie. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen verlengde instructie, terwijl anderen na een kernachtige uitleg zelfstandig aan de slag gaan. Dit bevordert zelfredzaamheid en zorgt ervoor dat elke leerling op zijn of haar eigen tempo kan excelleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Visie en Doelen van KWS Baarn

Wat zijn de belangrijkste onderwijsdoelen van de Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn?

In het schooljaar 2024-2025 heeft de KWS Baarn zich gericht op vijf kernachtige doelen. Ten eerste streven we naar verbeterde reken- en spellingresultaten in de groepen 3 tot en met 8. Daarnaast garandeert onze school passende begeleiding voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op zorgniveau drie, specifiek voor rekenen, lezen, hoogbegaafdheid (HB) en Nederlands als Tweede Taal (NT2). Een ander centraal punt is de ontwikkeling van een doorlopende leerlijn voor burgerschap, die naadloos aansluit bij onze schoolvisie en geïntegreerd is in diverse vakgebieden. Voor onze jongste leerlingen, de kleuters, ligt de focus op doelgericht, structureel en spelenderwijs leren op het gebied van rekenen en taal. Tot slot zetten we binnen onze schoolontwikkeling in op het specialiseren van leerkrachten tot experts op het gebied van rekenen, taal, lezen, hoogbegaafdheid en jonge kinderen. Het inspectierapport van het afgelopen jaar bevestigt onze vooruitgang: eerdere onvoldoendes zijn verbeterd, en de huidige prestaties zijn voldoende. We hebben deze doelen bereikt door middel van gerichte teamscholing, klassenbezoeken, het vastleggen van afspraken in kwaliteitskaarten en regelmatige reflectie tijdens studiedagen en teamvergaderingen, conform de stappen van de 4D-cyclus. Voor het schooljaar 2025-2026 liggen de speerpunten op de volgende gebieden: rekenen, taal en lezen (groep 1-8), een doorlopende leerlijn voor de groepen 1-2, burgerschap (groep 1-8), digitale geletterdheid (groep 1-8) en het opstellen van beleid voor meer- en hoogbegaafdheid. Daarnaast is het cruciaal om de verbinding tussen onze twee locaties te behouden en de resultaten van 2024-2025 te borgen. Ook de geplande verbouwing, inclusief de inrichting van lokalen, meubilair, de schoolbibliotheek en het schoolplein, zal de nodige aandacht krijgen. Burgerschap is een essentieel thema binnen onze school. Wij bevorderen actief burgerschap en sociale integratie, passend bij de groei van kinderen in een diverse samenleving. Onze visie op burgerschap is verankerd in een samenhangend programma dat de leerjaren overspant, met monitoring en evaluatie. We leiden kinderen op tot democratische burgers die zich gedragen naar algemeen aanvaarde waarden en normen, geïnspireerd door onze christelijke identiteit. We streven naar een respectvolle, inclusieve en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich kan ontwikkelen tot een wereldwijze burger, met zorg voor elkaar als kernwaarde.

Hoe waarborgt de KWS Baarn de kwaliteit van het onderwijs?

De Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn werkt systematisch aan de continue verbetering van de onderwijskwaliteit. Kwaliteitszorg omvat alle activiteiten gericht op het bepalen, bewaken, borgen en verbeteren van ons onderwijs. Dit betekent dat we helder definiëren wat goed onderwijs is, voldoen aan de wettelijke eisen van de overheid, concrete onderwijsdoelen stellen en methoden implementeren om deze kwaliteit te leveren en te handhaven. We zetten actief in op de ontwikkeling en vernieuwing van ons onderwijs, waarbij we ervoor zorgen dat succesvolle initiatieven duurzaam worden verankerd. Dit borgen we onder andere door middel van jaarplannen, kwaliteitsgesprekken met het schoolbestuur en door nauwkeurige analyse van leerresultaten en opbrengsten. We werken continu aan het verhogen van de effectiviteit van ons onderwijs.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen: Een Vlotte Start op de Koningin Wilhelmina School

Toelichting van de school

De Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn hecht veel waarde aan een soepele overgang voor jonge kinderen. We onderhouden nauwe banden met peuterspeelzalen en kinderopvanginstellingen in de regio. Deze samenwerking zorgt voor een gestroomlijnde informatieoverdracht, waardoor we de behoeften van uw kind optimaal kunnen begrijpen en hierop kunnen inspelen. Zo waarborgen we een warme en educatieve start voor elk nieuw gezinslid van onze schoolgemeenschap.

Veelgestelde vragen

Biedt de Koningin Wilhelmina School extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, de Koningin Wilhelmina School faciliteert een zorgvuldige overgang van peuterspeelzaal naar basisschool. Door nauwe samenwerking met lokale kinderopvang en peuterspeelzalen zorgen we voor een gedeelde aanpak en een soepele start.

Met welke organisaties werkt de Koningin Wilhelmina School samen voor het jonge kind?

De Koningin Wilhelmina School werkt actief samen met diverse peuterspeelzalen en kinderopvangorganisaties. Deze samenwerkingen zijn cruciaal voor een effectieve informatieoverdracht en een optimale begeleiding van jonge kinderen bij hun instroom.
Team | Koningin Wilhelmina School (KWS) in Baarn | [2025] Schoolregister