Basisschool St. Aloysius in Baarn

De resultaten van Basisschool St. Aloysius in Baarn

Current section: resultaten
Kerkstraat 32
3741 Baarn

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool St. Aloysius, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Basisschool St. Aloysius bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool St. Aloysius bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op Basisschool St. Aloysius

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Bij Basisschool St. Aloysius meten we dit met de eindtoets in groep acht, ook wel de doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een norm die wij met trots overtreffen. Met een score van 98,47% voor het fundamentele niveau, ligt Basisschool St. Aloysius ruim boven de landelijke norm van 85%. Dit toont aan dat onze leerlingen uitstekend voorbereid zijn op de volgende onderwijs stap. Onze score voor het fundamentele niveau is ook hoger dan het landelijk gemiddelde, wat onze effectiviteit in basisvaardigheden onderstreept.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Resultaten op Basisschool St. Aloysius

Het streefniveau op Basisschool St. Aloysius is een ambitieuze doelstelling die de ontwikkeling van onze leerlingen verder stimuleert dan het basisniveau. Voor elke school wordt door de inspectie een specifiek streefniveau vastgesteld, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit niveau dient als belangrijke indicator voor de onderwijskwaliteit en de brede ontwikkeling van onze leerlingen. Basisschool St. Aloysius behaalt een indrukwekkende 76,76% op het streefniveau, wat aanzienlijk hoger is dan de door de inspectie vastgestelde signaleringswaarde van 56,2%. Bovendien presteren onze leerlingen op dit niveau beter dan het landelijk gemiddelde, wat de toewijding aan uitmuntend onderwijs bevestigt.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool St. Aloysius?

De overstap naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke mijlpaal. Op Basisschool St. Aloysius in Baarn begeleiden we uw kind zorgvuldig naar deze nieuwe fase. Onze aanpak is gericht op een integrale ontwikkeling, waarbij we kijken naar zowel academische prestaties als persoonlijke groei, creativiteit en werklust. Wij geloven in een brede kijk op talent. Daarom baseren we het schooladvies niet enkel op toetsresultaten, maar ook op de dagelijkse inzet, het enthousiasme en de sociale vaardigheden van uw kind. Zo zorgen we voor een advies dat recht doet aan wie uw kind is en wat uw kind kan. Ons adviesproces start al in groep 7 met de IEP-toetsen. Halverwege en aan het einde van dit schooljaar geven we een preadvies. Dit helpt u en uw kind om een weloverwogen keuze te maken voor het vervolgonderwijs. We bespreken dit advies uitgebreid, zodat u precies weet waar u aan toe bent. In groep 8 voltooien we dit proces met een definitief schooladvies. De landelijke IEP-doorstroomtoets in februari biedt hierbij een waardevolle aanvulling. Na de toetsen organiseren we open dagen en lesmiddagen, zodat uw kind de middelbare scholen kan ervaren. Het schooljaar wordt feestelijk afgesloten met een onderwijskundig rapport en een gezamenlijke viering van de prestaties.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op Basisschool St. Aloysius

Op Basisschool St. Aloysius stimuleren we kinderen om op hun eigen unieke manier te groeien en samen te leren. Wij geloven in een veilige en prettige schoolomgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen ter voorbereiding op de maatschappij. Onze onderwijsvisie rust op drie kernprincipes: vindingrijkheid, verbondenheid en het bieden van vrije ruimte. Als 'Vreedzame School' implementeren we een programma gericht op sociale competentie en democratisch burgerschap. Deze aanpak past perfect bij onze kernwaarden, waarbij de geboden vrije ruimte een actieve en verantwoordelijke deelname van iedereen binnen de school vraagt. We streven ernaar een democratische gemeenschap te vormen waarin elk lid gehoord en gezien wordt. Dit bevordert positief gedrag, zelfstandigheid en een gedeeld verantwoordelijkheidsgevoel, wat resulteert in een stimulerend leer- en leefklimaat. Binnen onze school fungeren leerling-mediatoren als eerste aanspreekpunt voor het oplossen van conflicten, wat bijdraagt aan een vreedzame sfeer. Daarnaast geeft de leerlingenraad leerlingen een stem in schoolzaken. Al onze leerkrachten zijn speciaal opgeleid in de 'Vreedzame School' methodiek. Ouders zijn voor ons waardevolle partners; we zoeken actief de samenwerking met hen om de ontwikkeling van hun kind te ondersteunen. Voor vertrouwelijke zaken kunt u terecht bij onze interne vertrouwenspersonen, Chantal van Remmerden en Anne Linda van der Goot. Op schoolniveau zijn Mw. B.A. Janssen (06-45144301, blijkejanssen@gmail.com) en dhr. A.A. Stegeman (06-15022647, antonstegeman@live.nl) beschikbaar als vertrouwenspersonen voor zowel ouders als medewerkers.

Samen leven en samen groeien in een ondersteunende omgeving

Een veilige en vreedzame school voor iedereen

Wederzijdse waardering en respect tussen leerlingen en personeel

Hoe monitort Basisschool St. Aloysius de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Basisschool St. Aloysius volgt de sociale en fysieke veiligheid van leerlingen nauwgezet met behulp van een specifieke vragenlijst, afgenomen via de Enquetetool van Vensters. De resultaten van deze metingen worden geïntegreerd met de 'Vreedzame School' lessen. Wanneer de vragenlijst aangeeft dat bepaalde thema's extra aandacht behoeven, zoals het omgaan met 'meidenvenijn', wordt dit actief opgepakt binnen de themalessen van de 'Vreedzame School'.

Welke methoden gebruikt de school voor het registreren van sociale resultaten?

Voor het in kaart brengen van sociale opbrengsten maakt Basisschool St. Aloysius gebruik van de volgende registratievormen:

  • Vreedzaam
  • Leerlingtevredenheidsonderzoek
  • BOSOS

Welke methodiek hanteert de school voor sociaal-emotioneel leren?

De school hanteert de 'Vreedzame School' methodiek als leidraad voor sociaal-emotioneel leren.

Onderwijsinspectie Basisschool St. Aloysius: Kwaliteit en Toezicht

De onderwijsinspectie heeft in februari 2013 een grondige beoordeling uitgevoerd van Basisschool St. Aloysius. Hieruit bleek dat onze school voldoet aan de basistoezichteisen. Dit betekent dat de school een solide basis biedt voor de ontwikkeling en het leren van uw kind. We zetten ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs in een veilige en stimulerende omgeving. Lees het volledige inspectierapport voor gedetailleerde inzichten in onze onderwijskwaliteit en de resultaten van het toezicht.

Resultaten | Basisschool St. Aloysius in Baarn | [2025] Schoolregister