PCBO De Wegwijzer in Apeldoorn

Het team van PCBO De Wegwijzer in Apeldoorn

Current section: team
Eburonenstraat 48
7312 Apeldoorn

Zie hier hoe het team van PCBO De Wegwijzer is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van PCBO De Wegwijzer. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past PCBO De Wegwijzer bij jullie?

Ontdek hoe goed PCBO De Wegwijzer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij PCBO De Wegwijzer zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij PCBO De Wegwijzer. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (8.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij PCBO De Wegwijzer werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor PCBO De Wegwijzer gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Handvaardigheid
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op PCBO De Wegwijzer

Op PCBO De Wegwijzer zorgen we voor continuïteit in het onderwijs. Bij onvoorziene afwezigheid van een leerkracht zetten we direct alles op alles om een gekwalificeerde vervanger te vinden. Ons doel is altijd om de impact op de leerlingen zo klein mogelijk te houden. Indien een externe leerkracht niet direct beschikbaar is, kijken we naar interne oplossingen. Dit kan betekenen dat een klas tijdelijk wordt opgevangen door collega-leerkrachten of dat de leerlingen worden verdeeld over andere klassen. We streven ernaar dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde professional. In uitzonderlijke gevallen, wanneer alle vervangingsopties zijn uitgeput, kan het voorkomen dat een groep een dagdeel of een hele dag vrij is. In zo'n situatie informeren wij u proactief. Mocht u hierdoor opvangproblemen ondervinden, dan biedt de school ondersteuning bij het vinden van een passende opvangoplossing voor uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Team Het team van De Wegwijzer bestaat uit ongeveer 18 personen. Vera te Winkel is onze directeur. Mirjam van Dijk is onze unitleider. Samen vormen zij het managementteam van de school. De school heeft 1 Intern Begeleider (IB'er): Rianne Bisschop Jolanda Gaspersz is gespecialiseerd in het verzorgen van opdrachten voor meer-begaafde kinderen. Hierbij zet ze de Pittige Plustorens in. Ook filosoferen en 'leren' leren komt aan de orde. Verder bestaat het team van de school uit enthousiaste groepsleerkrachten; de een meer gespecialiseerd in de onderbouw, anderen in de bovenbouw. Ook werken er op de Wegwijzer twee leraarondersteuners, zij verzorgen de lichte ondersteuning (LO) in samenwerking met de leerling en de leerkracht.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling bij PCBO De Wegwijzer

7

Taal, Rekenen en Burgerschap: Onze Educatieve Expertise

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ontwikkeling
Specialistische Rekenhulp
Deskundige voor Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalontwikkeling Specialist
Logopedische Ondersteuning
Leraarondersteuner voor Executieve Functies
Leesvaardigheid Specialist

Toelichting van de school:

Bij PCBO De Wegwijzer zetten we extra in op de kernvakken Rekenen, Wiskunde en Taal, alsook op Burgerschap. Ons plan van aanpak en de scholing van onze specialisten is gestart in het schooljaar 2023-2024. Voor het schooljaar 2025-2026 richten we ons op het borgen en verder uitbouwen van deze ontwikkelingen, zoals gedetailleerd in ons schoolplan 2024-2028, dat u op school kunt inzien. Ons Talenbeleidsplan voor 2024-2025 omvatte de introductie van de nieuwe methodiek 'Blink Taal & Spelling' voor groep 4, 5 en 6. Deze methode vult ons bestaande aanbod 'Blink Wereld Geïntegreerd' en 'Blink Lezen' (groep 4-8) aan, wat resulteert in een thematische en contextrijke leeromgeving. We hebben tevens de doorgaande lijn van het taalonderwijs van groep 1 tot 8 geëvalueerd en aangescherpt met schoolbrede afspraken. Dit omvat de thematische aanpak in groep 1 en 2 en een aanvullend leeraanbod voor het aanvankelijk lezen in groep 3. Ons team investeert in vakmanschap door gezamenlijke lesvoorbereidingen en het werken met de nieuwe SLO taaldoelen. Vooruitkijkend naar 2025-2028, implementeren we 'Blink Taal & Spelling' verder, ook in groep 7-8 in 2026-2027. We borgen de gemaakte afspraken en breiden deze uit met 'IkOntwikkel', een initiatief gericht op mens- en wereldgericht onderwijs. Op het gebied van Burgerschap hebben we in 2024-2025 'Blink Wereld Geïntegreerd' geïmplementeerd, met focus op identiteitsontwikkeling, ter ondersteuning van ons taal- en leesonderwijs. Net als bij taal, hebben we ingezet op vakmanschap door gezamenlijke lesvoorbereidingen en het werken met de nieuwe SLO Burgerschapsdoelen, aangevuld met oefeningen in procesgerichte didactiek. Tot 2028 verbinden we de Blink-lijnen voor Taal, Lezen, Wereldoriëntatie en Burgerschap verder. Ons burgerschapsplan wordt versterkt conform de nieuwe kwaliteitseisen van het Inspectiekader en we werken samen met CMK4 voor een rijk cultuuraanbod en burgerschap. Wat betreft Rekenen, hebben we in de vorige periode de methode 'Pluspunt 4' geïntroduceerd, die een solide basis biedt. Uit analyse van de doorstroomtoets en IEP blijkt behoefte aan versterking, met name voor 1S-leerlingen (verdieping en verbreding) en op het gebied van automatisering en memorisatie. Vanaf 2025-2028 zetten we een schoolbrede lijn op voor het automatiseren en memoriseren van rekendoelen. Tevens implementeren we 'Levelwerk' voor zowel Taal als Rekenen & Wiskunde voor alle groepen (1-8).

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige en Kanjercoördinator
Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Deskundige voor Meer- en Hoogbegaafdheid
VVE Specialist
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist en Kanjercoördinator, Renske Reusink, wordt ondersteund door Anouk Nielen. Rianne Bisschop fungeert als intern begeleider en coördinator voor hoogbegaafdheid, en biedt daarmee brede ondersteuning aan leerlingen en leerkrachten.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën

Beschikbare specialisten:

Gedragsdeskundige
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Vanuit de Kanjertraining bevorderen wij de sociale veiligheid en een positieve werkhouding. Ons team heeft zich gespecialiseerd in het Autistisch Spectrum (ASS) en omarmt neurodiversiteit. Deze expertise wordt door het Samenwerkingsverband Apeldoorn zeer gewaardeerd en toegepast. Deze gerichte aanpak stelt ons in staat om leerlingen met specifieke behoeften op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak optimaal te begeleiden en te ondersteunen in hun leerproces.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Externe Fysiotherapeut
Logopedist
Vakdocent Gymnastiek

Toelichting van de school:

Fysiotherapie Hoogendoorn biedt op dinsdagen externe expertise voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. In nauwe samenwerking met u als ouders, de school en de fysiotherapeut, beoordelen we de behoefte aan behandeling en ondersteuning. Logopedie Gelderland is meerdere dagen per week aanwezig om leerlingen te begeleiden op logopedisch gebied. Ook hier geldt dat we sámen met u, als ouders, en de school kijken naar de meest effectieve ondersteuning voor de ontwikkeling van uw kind.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Protocol en Samenwerking

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op onze school hanteren we een medisch protocol. Indien een leerling medische ondersteuning nodig heeft, vindt er een gesprek plaats met ouders/verzorgers om de mogelijkheden en grenzen van de school te bespreken, met betrekking tot expertise en verantwoordelijkheid. Voor onderwijs aan zieke kinderen werken we samen met de Stichting Onderwijs aan Zieke Kinderen Apeldoorn (SOZKA) en de OZL IJsselgroep. SOZKA biedt onderwijs aan kinderen die in het ziekenhuis verblijven of thuis verpleegd worden, en ondersteunt ook chronisch zieke leerlingen die door hun ziekte achterstanden oplopen. Als uw kind leerplichtig is en door ziekte niet naar school kan, komt het in aanmerking voor thuis- of ziekenhuisles. Dit wordt verzorgd door bevoegde vrijwilligers. Neem contact op met de groepsleerkracht of intern begeleider voor meer informatie over SOZKA. De school blijft de eindverantwoordelijke voor het onderwijs van zieke leerlingen. Meer details vindt u op de website van OZL IJsselgroep.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Intensieve Taalklas
(VVE) Peuterspeelzaal
Moderne digitale schoolborden (touchscreens)
Chromebooks en iPads om leerlingen mee te laten
Plusklas voor meer- en hoogbegaafde leerlingen

Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden voor Uw Kind bij PCBO De Wegwijzer

Gedetailleerde Uitleg van Onze Educatieve Ondersteuning

Passend Onderwijs: Uw Kind Centraal Bij PCBO De Wegwijzer geloven we in passend onderwijs voor ieder kind. Elk kind verdient onderwijs dat aansluit bij zijn of haar unieke behoeften en ontwikkelingsniveau. Daarom streven we ernaar zoveel mogelijk leerlingen te huisvesten binnen ons reguliere basisonderwijs, ook wanneer er behoefte is aan extra ondersteuning. Onze Zorgplicht en Samenwerking Als school hebben wij een zorgplicht om te beoordelen of wij de juiste ondersteuning kunnen bieden. Bij aanmelding onderzoeken we samen met u de mogelijkheden. Dit kan variëren van ondersteuning door onze intern begeleider of een gedragswetenschapper tot, indien nodig, een doorverwijzing naar speciaal (basis)onderwijs. We werken nauw samen met het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs in Apeldoorn om de best mogelijke zorg te garanderen. Ondersteuning voor Meer- en Hoogbegaafde Leerlingen: Het PCBO PlusProgramma Voor leerlingen die meer- of hoogbegaafd zijn, heeft PCBO De Wegwijzer het PCBO PlusProgramma ontwikkeld. Dit programma biedt op maat gemaakt onderwijs via drie pijlers: directe plusbegeleiding op school, de Plusvoorziening PCBO Apeldoorn en ondersteuning vanuit ons Kenniscentrum. Plusbegeleiding op School Dit houdt in dat uw kind begeleiding krijgt binnen de vertrouwde schoolomgeving. Onze leerkrachten zetten hiervoor speciaal ontwikkeld materiaal in, zoals de Pittige Plustorens, om de leerstof aan te passen aan de behoeften van hoogbegaafde leerlingen. De Plusvoorziening PCBO Apeldoorn Deze voorziening, gevestigd op PCBO De Wegwijzer en De Regenboog – Osseveld, biedt uw kind extra verdieping. Hier kan uw kind een dagdeel per week werken aan specifieke leerstrategieën, filosofie, expressie en emotionele training, samen met gelijkgestemde leeftijdsgenoten. Ondersteuning via PlusBegeleiding en Kenniscentrum Ons netwerk van PlusBegeleiding ondersteunt leerkrachten en intern begeleiders bij het bieden van onderwijs aan begaafde leerlingen. Voor specifieke vragen kunt u terecht bij het Kenniscentrum PCBO Apeldoorn. Neem voor meer informatie contact op met Annet Klaver via aklaver@pcboapeldoorn.nl. Taalondersteuning: Van Taalachterstand tot Nieuwkomers PCBO De Wegwijzer biedt intensieve taalklasgroepen voor kinderen met een taalachterstand. Deze groepen vinden plaats op maandag en woensdag en zijn gericht op het vergroten van de woordenschat, lezen en spellen. Taalklas voor Nieuwkomers Kinderen die nieuw zijn in Nederland, vanaf 7 tot 11 jaar, starten in onze eerste opvangklas. Hier ligt de focus op de ontwikkeling van basiswoordenschat, mondelinge communicatie en klankonderwijs. Het doel is om deze leerlingen zo snel mogelijk te laten doorstromen naar het reguliere onderwijs in hun buurt. Meer Informatie Voor meer details over de taalklassen kunt u terecht op www.intensievetaalklassen-apeldoorn.nl of mail naar info@intensievetaalklassen-apeldoorn.nl. Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG): Ondersteuning bij Opvoeding en Ontwikkeling Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) biedt ondersteuning bij vragen over gezondheid, opvoeding en opgroeien. Onze school werkt nauw samen met het CJG, waarbij jeugdartsen en jeugdverpleegkundigen regelmatig op school aanwezig zijn voor consultatie en informatie. CJG in uw Buurt In Apeldoorn zijn vier CJG-locaties actief, zodat er altijd een vestiging in uw buurt is. U kunt hier terecht voor advies en begeleiding op maat, of hulp bij het vinden van de juiste ondersteuningsinstanties. Monitoring van de Gezondheid en Ontwikkeling van uw Kind Het CJG volgt de groei en ontwikkeling van uw kind gedurende de schoolperiode. Er zijn vaste contactmomenten, zoals een uitnodiging rond de 5e en 11e verjaardag van uw kind, waarbij groei, ontwikkeling, gezondheid en eventuele puberale veranderingen worden besproken. Ook vinden er standaard oog- en gehoortesten plaats. Kernteam en Vragen Maakt u zich zorgen over uw kind? Aarzel dan niet om advies te vragen aan de leerkracht of intern begeleider. Het kernteam, bestaande uit diverse professionals waaronder jeugdverpleegkundigen, kijkt mee en denkt mee over passende ondersteuning. Samen met school en het CJG bepalen we de benodigde stappen. Contactgegevens CJG: info@cjgapeldoorn.nl, (055) 357 88 75, www.cjgapeldoorn.nl, www.facebook.com/CJGapeldoorn. Kids College Apeldoorn: Verrijkingsprogramma voor Gemotiveerde Kinderen Kids College Apeldoorn (KCA) is een zondagse naschoolse activiteit voor gemotiveerde kinderen van 10 tot 14 jaar. KCA biedt een unieke kans om kennis te maken met professionals uit diverse sectoren zoals techniek, cultuur, wetenschap en ondernemen. Aanmelden kan via de school of de website www.kidscollegeapeldoorn.nl. Toekomstig Aanbod en Ontwikkelingsdoelen Ons Schoolplan 2024-2028 schetst de ambitieuze ontwikkelingsdoelstellingen van PCBO De Wegwijzer. Dit plan is beschikbaar op onze website. Focus op Taalontwikkeling en Integrale Aanpak De komende jaren zetten we vol in op taalontwikkeling als fundament voor al het leren. We versterken ons beleid, aanbod en onze instructie, met aandacht voor verbindingen met VVE, logopedie en NT2-onderwijs. Cultuur, levensbeschouwelijk burgerschap en thematisch werken zullen de leerervaringen verrijken en diverse ondersteuningsbehoeften adresseren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ontwikkeling op PCBO De Wegwijzer

Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingsdoelen van PCBO De Wegwijzer voor 2024-2028?

Ons Schoolplan 2024-2028 beschrijft gedetailleerd onze ambitieuze ontwikkelingsdoelstellingen. U vindt het volledige plan op onze website. Enkele kernpunten waar we ons op richten: **Talenbeleidsplan PCBO De Wegwijzer:** We zetten vol in op het verbeteren en versterken van zowel mondelinge als schriftelijke taalvaardigheden, inclusief spelling. De koppeling van taalvaardigheid aan andere schoolvakken krijgt extra aandacht. Bovendien borgen we het aanbod van de Engelse taal, inclusief instructie en benodigde lestijd. **Levensbeschouwelijk Burgerschap:** Voor dit belangrijke domein hebben we een specifiek plan opgesteld dat u op school kunt inzien. Het omvat breed maatschappelijk bewustzijn met aandacht voor wettelijk vastgelegde aspecten. We structureren, versterken en breiden ons aanbod uit, mede door de implementatie van de nieuwe methodiek Blink Wereld. We bouwen aan de identiteitsvorming van onze leerlingen, waarbij leren over en van elkaar centraal staat. Ons doel is de ontwikkeling van elk uniek kind tot een zelfbewuste wereldburger. **Thematisch Werken en Vakintegratie:** Wij constateren dat vakgebieden zoals Wereldoriëntatie en Taal meer met elkaar verbonden kunnen worden. Door deze verbindingen te versterken, maken we de lestijd effectiever en doelgerichter. Dit resulteert in een aantrekkelijkere leeromgeving waarin leerlingen contexten beter kunnen plaatsen en begrijpen. **Teamontwikkeling en Organisatie:** De afgelopen jaren hebben we geïnvesteerd in onderwijsontwikkeling met externe middelen. Gezien de huidige uitdagingen op het gebied van personeel, focussen we op het verstevigen en borgen van deze ontwikkelingen. We verkennen hoe we de samenwerking binnen ons team kunnen optimaliseren, met behoud van onze hoge onderwijskwaliteit. Het volledige schoolplan is beschikbaar via: wegwijzer.pcboapeldoorn.nl scholenopdekaart.nl

Hoe waarborgt PCBO De Wegwijzer de gestelde kwaliteitsdoelen?

Kwaliteit is de drijvende kracht achter onze school. We evalueren onze werkwijzen continu en betrekken hierbij actief de feedback van ouders en verzorgers. Wat goed werkt, behouden we; waar nodig, passen we aan. Hierdoor is PCBO De Wegwijzer een dynamische, lerende organisatie. We maken gebruik van moderne en effectieve lesmethoden. Onze leerkrachten volgen regelmatig trainingen, zowel gezamenlijk als individueel, gericht op actuele thema's zoals effectieve instructie en ICT-toepassingen. Nieuwe onderwijsontwikkelingen volgen we nauwgezet en integreren we waar dit meerwaarde biedt voor ons onderwijs.

Optimale Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Basisschool De Wegwijzer

Toelichting van de school

Basisschool PCBO De Wegwijzer in Apeldoorn biedt een stimulerende omgeving voor de eerste jaren van het basisonderwijs. We zetten ons in om elk jong kind een vliegende start te geven, met aandacht voor individuele behoeften en een speelse, leerzame aanpak. Onze school is een warme plek waar kinderen zich veilig voelen om te ontdekken en te groeien. We geloven dat een sterke basis essentieel is voor toekomstig succes, en daarom investeren we extra in programma's gericht op de allerkleinsten. Ontdek hoe wij uw kind ondersteunen in deze cruciale ontwikkelingsfase. Bij De Wegwijzer staat uw kind centraal.

Veelgestelde vragen

Welk Speciaal Aanbod Heeft PCBO De Wegwijzer Voor Jonge Kinderen?

PCBO De Wegwijzer biedt uitstekende kansen voor jonge kinderen door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is speciaal ontworpen om de taalontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden te stimuleren. Daarnaast beschikt onze school over peuterspeelzaal 'De Kleine Wijzer', een erkende VVE-locatie. Hier krijgen peuters een gestructureerde, speelse voorbereiding op de basisschool. Deze initiatieven zorgen ervoor dat uw kind een soepele overgang maakt naar de basisschool en zich optimaal kan ontwikkelen.

PCBO De Wegwijzer biedt uitstekende kansen voor jonge kinderen door middel van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit programma is speciaal ontworpen om de taalontwikkeling en sociaal-emotionele vaardigheden te stimuleren. Daarnaast beschikt onze school over peuterspeelzaal 'De Kleine Wijzer', een erkende VVE-locatie. Hier krijgen peuters een gestructureerde, speelse voorbereiding op de basisschool. Deze initiatieven zorgen ervoor dat uw kind een soepele overgang maakt naar de basisschool en zich optimaal kan ontwikkelen.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)
Peuterspeelzaal 'De Kleine Wijzer' - VVE-locatie

Met Welke Partners Werkt De Wegwijzer Samen Voor Het Jonge Kind Programma?

Om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen, werkt PCBO De Wegwijzer nauw samen met de VVE Peuterspeelzaal 'De Kleine Wijzer'. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn vanaf de peuterfase. 'De Kleine Wijzer' is een toegewijde VVE-locatie die onze visie op vroegtijdige educatie deelt. Door deze nauwe banden kunnen we een consistente en verrijkende leerervaring bieden. Meer informatie over onze samenwerking en het aanbod vindt u op onze website.

Om een optimale ontwikkeling voor jonge kinderen te garanderen, werkt PCBO De Wegwijzer nauw samen met de VVE Peuterspeelzaal 'De Kleine Wijzer'. Deze samenwerking zorgt voor een doorlopende leerlijn vanaf de peuterfase. 'De Kleine Wijzer' is een toegewijde VVE-locatie die onze visie op vroegtijdige educatie deelt. Door deze nauwe banden kunnen we een consistente en verrijkende leerervaring bieden. Meer informatie over onze samenwerking en het aanbod vindt u op onze website.