Openbare Basisschool De Piramide in Andijk

Het team van Openbare Basisschool De Piramide in Andijk

Current section: team
Flamingolaan 35
1619 Andijk

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Piramide is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Piramide. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Piramide bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Piramide bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Piramide zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 90% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (90%)
Man (10%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Piramide. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (10%)
35-45 jaar (70%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (10%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.8%)
25-35 jaar (24.4%)
35-45 jaar (27.5%)
45-55 jaar (19.6%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Piramide werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (90%)
Direct ondersteunend personeel (10%)
Management (0%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Piramide gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Zorgeloze Vervanging op Basisschool De Piramide: Continuïteit van Leren Gegarandeerd

Op Openbare Basisschool De Piramide streven we naar optimale continuïteit van het leerproces, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte van een leerkracht zetten we alles op alles om direct een gekwalificeerde invalleerkracht in te zetten. Dit minimaliseert de impact op de dagelijkse schoolactiviteiten en zorgt ervoor dat uw kind ongestoord kan blijven leren. Om een naadloze voortgang te waarborgen, beschikken alle klassen over gedetailleerde weekplanningen. Deze plannen stellen ons in staat om het lesprogramma soepel voort te zetten, ongeacht de aanwezigheid van de eigen leerkracht. In het zeldzame geval dat er geen geschikte vervanging gevonden kan worden, informeren we u direct via Parro. Uw kind is dan voor die specifieke dag geoorloofd afwezig. Indien de afwezigheid langer duurt en er nog steeds geen invalkracht beschikbaar is, organiseren we de opvang van uw kind door het volgens een vast schema te verdelen over de andere klassen. Leerlingen uit groep 1 blijven in dat geval geoorloofd thuis. Wij geloven in transparante communicatie en houden u constant op de hoogte van de gang van zaken met betrekking tot de vervanging van leerkrachten.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het SchoolOndersteuningsProfiel (SOP) geeft een beeld van de kwaliteit van onze school en de ondersteuning die onze school kan bieden aan met name leerlingen met een extra onderwijs- en/of ondersteunings- behoefte. Het SOP geeft kengetallen en daarnaast onze reflectie daarop en de voorgenomen actiepunten. Via het SOP geven we het SWV en ons bestuur inzicht in onze basiskwaliteit, de kwaliteit van de basisondersteuning, de zorgzwaarte, de voorzieningen van de school, de deskundigheid van de werknemers en de mogelijkheden om bepaalde (passende) extra ondersteuning te geven.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool De Piramide

4

Taalontwikkeling en Rekenen: Boost de Cijfer- en Taalvaardigheid

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerd Leren
Specialist Talentontwikkeling (Meer- en Hoogbegaafdheid)
Taalspecialist voor Vloeiende Communicatie
Leescoördinator voor Leesplezier en Begrip

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Piramide herkennen we dat elk kind uniek is en soms extra ondersteuning nodig heeft om optimaal te presteren. Ons toegewijde team van specialisten staat klaar om uw kind te begeleiden op de weg naar succes. Onze Aanpak: Een Persoonlijk Plan voor Elk Kind De leerkracht speelt de hoofdrol in de ondersteuning, waarbij we focussen op de individuele leerbehoeften en de unieke talenten van uw kind. We geloven in een gezamenlijke aanpak, waarbij zowel leerling als ouder(s)/verzorger(s) actief betrokken worden door middel van hoorrecht, vooral vanaf 8 jaar. We stellen heldere doelen en werken met een transparant plan, zodat iedereen weet wat er van elkaar verwacht kan worden. Regelmatige evaluaties zorgen ervoor dat de ondersteuning altijd effectief en passend blijft. Nederlands als Tweede Taal (NT2) en Nieuwkomers Voor kinderen die thuis een andere taal spreken, bieden we extra ondersteuning om hun Nederlandse woordenschat en taalbegrip te versterken. De leerkracht verzorgt aanvullende instructies en materialen. Nieuwkomers vanaf groep 3 krijgen intensieve taalondersteuning, vaak in een regionale taalklas, om een solide basis te leggen voor lezen en schrijven. Na deze periode stromen ze door naar onze school, waar verdere taalverrijking centraal staat. Kleuters (groep 1-2) leren de Nederlandse taal spelenderwijs in onze taalrijke omgeving. Extra expliciete taalactiviteiten in kleine groepjes versterken deze ontwikkeling. Meer- en Hoogbegaafdheid: Uitdaging en Verrijking Ons protocol voor meer- en hoogbegaafdheid monitort de ontwikkeling vanaf groep 1. Dankzij het EDI-instructiemodel anticiperen leerkrachten op de behoeften van alle leerlingen. Hoogbegaafde leerlingen krijgen verrijkingsmateriaal en kunnen sneller door de leerstof heen, zonder versneld door de schooljaren te gaan. Dit bevordert zowel de cognitieve als de sociaal-emotionele ontwikkeling door hen bij leeftijdsgenoten te houden. Ondersteuning bij Leer- en Ontwikkelingsachterstanden Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij het leren, ontwikkelen in hun eigen tempo. We streven naar minimaal 1F-niveau, maar passen het tempo aan op het individu. Het welzijn van uw kind staat voorop; alleen dan kan ontwikkeling optimaal plaatsvinden. Bij aanhoudende zorgen kijken we samen naar passende oplossingen, eventueel binnen het speciaal basisonderwijs. Taal, Spelling en Lezen: Gerichte Begeleiding Extra begeleiding bij taal, spelling en lezen is onderdeel van onze basisondersteuning. Bij specifieke uitdagingen of achterstanden stellen we een persoonlijk plan op. Ons dyslexieprotocol, inclusief externe onderzoeken en behandelingen, biedt gerichte hulp. We zetten middelen in zoals Klankr8, LOGO 3000, Taalbos en DIK-lezen om de taalvaardigheid te versterken. Online lezen via Yoleo.nl en extra begrijpend leeslessen vergroten het leesplezier en begrip. Rekenen: Sterke Rekenvaardigheden Ontwikkelen Kinderen met rekenuitdagingen ontvangen extra begeleiding. Met de cursus 'Met sprongen vooruit' passen leerkrachten rekenspellen toe in het basisaanbod en bieden ze gerichte oefening in kleine groepen. Via SNAPPET op laptops in groep 5-8 kunnen leerlingen extra werkpakketten volgen en basisvaardigheden oefenen, zowel op school als thuis. Samen met U: Een Partnerschap voor Succes De samenwerking met u als ouder is essentieel. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkeling van uw kind en waarderen uw inbreng, zeker bij extra ondersteuningsbehoeften. Thuis oefenen versterkt de voortgang. Indien nodig adviseren we over externe hulp zoals logopedie. Bij aanmelding met bekende ondersteuningsbehoeften is open communicatie met school van groot belang.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Kanjer in je Vel

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Positief Gedrag
KanjerTraining Coach

Toelichting van de school:

Basisschool De Piramide omarmt de Kanjertraining, een bewezen methode voor een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling. Kinderen leren inzicht te krijgen in hun eigen gedrag en dat van anderen, wat leidt tot een veilige en positieve schoolomgeving. Onze aanpak onderscheidt onmacht van onwil, en focust op leren van fouten. De Kanjertraining bevordert respect, lost pestproblemen op, en stelt kinderen in staat zichzelf te zijn, zich veilig en betrokken te voelen, gevoelens te uiten en zelfvertrouwen op te bouwen. Centraal staan vijf Kanjerregels: vertrouwen, helpen, samenwerken, plezier maken en meedoen. Een groot deel van ons team is Kanjer-gekwalificeerd, met een coördinator die de expertise borgt. Onze intern begeleider en een gespecialiseerde leerkracht met een SEN-master (gedragsspecialist) bieden extra ondersteuning wanneer de Kanjertraining niet volstaat. Externe gedragswetenschappers kunnen eveneens ingeschakeld worden voor gespecialiseerd advies.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Executieve Vaardigheden
Intern Begeleider voor Studievaardigheden

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Piramide besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van executieve vaardigheden. We bieden een gestructureerd programma dat leerlingen helpt bij taakaanpak, organisatie, concentratie, doorzettingsvermogen, motivatie en initiatief nemen. Dit zorgt voor een verbeterde werktempo en een proactieve leerhouding.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Bijna alle leerkrachten op Obs De Piramide zijn bevoegd om bewegingsonderwijs te verzorgen, wat een actieve en gezonde ontwikkeling van onze leerlingen garandeert.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorgzaam en Veilig

Beschikbare specialisten:

BHV-Gecertificeerd Teamlid

Toelichting van de school:

Ons team beschikt over uitgebreide BHV-certificering voor een veilige omgeving. We volgen strikte protocollen voor medicatie en medisch handelen, en zorgen ervoor dat zieke leerlingen zoveel mogelijk deel kunnen blijven uitmaken van het onderwijs, bijvoorbeeld via online lessen. Onze school is rolstoeltoegankelijk en met ondersteuning van Ziezon integreren we langdurig zieke kinderen maximaal in het schoolleven. Het welzijn en de zorg voor elk kind staan bij ons voorop, zodat iedereen zich veilig en verzorgd voelt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
English corner with books and educational material

Optimale Leerondersteuning op Basisschool De Piramide

Ons Schoolbeleid voor Individuele Kindontwikkeling

Op Openbare Basisschool De Piramide geloven we in het bieden van een stevige basis van ondersteuning voor ieder kind. Samenwerking voor Succes Een kind heeft optimale ondersteuning nodig die we samen realiseren. Wij werken nauw met u, uw kind en eventuele externe specialisten om de specifieke behoeften van uw kind te identificeren. Regelmatige evaluaties met u en uw kind zorgen ervoor dat de geboden hulp effectief is en aansluit bij de ontwikkelingsfase. Deskundig Toezicht door de Intern Begeleider Onze toegewijde intern begeleider (IB'er) bewaakt het proces van ondersteuning. Hij of zij zorgt ervoor dat de afgesproken hulp, zowel intern als extern, correct wordt uitgevoerd en op maat wordt geleverd. Zorgvuldige Overdracht voor Continuïteit Bij een overstap naar een nieuwe onderwijssetting zorgen we voor een naadloze continuïteit van de ondersteuning. De leerkracht deelt alle relevante informatie over de huidige, benodigde of reeds ontvangen hulp met de nieuwe leerkracht. De privacy van uw kind staat hierbij altijd voorop. Samenwerken met Scholen in de Buurt Indien de specifieke ondersteuningsvraag van uw kind onze schoolcapaciteiten te boven gaat, onderzoeken we mogelijkheden bij andere basisscholen in de omgeving. Een eventuele overstap wordt altijd in samenspraak met u besproken, met het welzijn en de ontwikkeling van uw kind als prioriteit. Meer Informatie en Contact Voor gedetailleerde informatie over ons ondersteuningsbeleid verwijzen we u graag naar het document 'Basis- en extra ondersteuning po Passend Onderwijs West-Friesland' op de website van ons samenwerkingsverband. Onze intern begeleider staat tevens klaar om al uw vragen te beantwoorden. De Grenzen van Extra Ondersteuning Extra ondersteuning wordt geboden zolang dit de individuele leerontwikkeling bevordert, de groepsdynamiek positief beïnvloedt en de veiligheid en leeromgeving van alle leerlingen gewaarborgd blijft. De leerkracht moet voldoende aandacht kunnen blijven geven aan de hele groep. Situaties waar extra ondersteuning niet volstaat Er kunnen situaties ontstaan waarin onze school de benodigde intensieve zorg niet kan bieden. Dit kan bijvoorbeeld het geval zijn bij langdurige medische behandelingen of specifieke zorgvragen die onze expertise te buiten gaan. Ook wanneer extra ondersteuning onvoldoende resultaat oplevert voor de leerling, zoeken we naar de beste vervolgstappen. Toekomstgericht Aanbod van Ondersteuning Ons team investeert continu in professionele ontwikkeling. We richten ons op expertisegebieden zoals hoogbegaafdheid, NT2-onderwijs, Engels, gedragsmanagement en verdieping van het reken- en taalaanbod. Onze intern begeleider volgt een opleiding tot NLP Master, gericht op het verbeteren van communicatie door taalbewustzijn. Een leerkracht specialiseert zich verder in rekenonderwijs. De leerkrachten van groep 1 en 2, samen met de directie en IB, verdiepen zich in een gestructureerd aanbod voor kleuters, met extra focus op verdieping en verrijking. Ons team volgt trainingen om het aanbod op het gebied van geletterdheid verder te verdiepen en te verrijken.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ons Schoolplan op Basisschool De Piramide

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan voor de komende jaren?

Ons schoolplan, dat de periode 2023-2027 bestrijkt, bevat vijf ambitieuze ontwikkeldoelen. Deze vormen de leidraad voor onze gezamenlijke inspanningen om het onderwijs continu te verbeteren. Deze doelen omvatten het ontwikkelen van excellente lezers, het bevorderen van eigenaarschap bij leerlingen door middel van executieve vaardigheden en een focus wall, en het stimuleren van onderzoekend leren via programmeren, Faqta en excursies. Daarnaast streven we ernaar onze leerlingen te vormen tot wereldburgers en de talenten binnen ons team optimaal te benutten voor een dynamische leeromgeving.

Hoe waarborgt Basisschool De Piramide de voortgang van haar kwaliteitsdoelen?

Binnen ons systeem 'Present' hebben we gezamenlijk afspraken gemaakt over de borging en voortgang van onze kwaliteitszorg. Dit is vastgelegd in een meerjarenplanning voor Wetenschappelijk Medewerkers Kwaliteit (WMK). Deze planning omvat diverse instrumenten zoals quickscans, schooldiagnoses en aanvullende vragenlijsten. De aandachtspunten en verbeterpunten die voortkomen uit het schoolplan worden vervolgens geïntegreerd in zowel bestuurs- als schooljaarplannen. De voortgang en de uitkomsten van de verbeterpunten worden jaarlijks geëvalueerd en meegenomen in de officiële jaarverslagen, wat transparantie en continue ontwikkeling garandeert.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) bij De Piramide

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Piramide biedt een warm welkom aan de allerjongsten met onze geïntegreerde peuterschool van Berend Botje. Deze stimuleert de ontwikkeling van kinderen tussen 2 en 4 jaar. Berend Botje biedt ook Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor peuters die extra taalondersteuning nodig hebben. Dit programma is essentieel voor een sterke start in de taalontwikkeling. Een nauwe samenwerking tussen de pedagogisch medewerkers van Berend Botje en onze ervaren kleuterleerkrachten zorgt voor een naadloze overgang. We stemmen aanbod, taalontwikkeling en thema's op elkaar af, wat resulteert in een 'warme overdracht' naar groep 1.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod is er voor peuters op Basisschool De Piramide?

Basisschool De Piramide faciliteert een peuteropvang in samenwerking met Berend Botje. Dit programma omvat ook de mogelijkheid tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor kinderen die extra ondersteuning in hun taalontwikkeling kunnen gebruiken. Deze vroege educatie legt een solide basis voor de schoolcarrière.

Basisschool De Piramide faciliteert een peuteropvang in samenwerking met Berend Botje. Dit programma omvat ook de mogelijkheid tot Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) voor kinderen die extra ondersteuning in hun taalontwikkeling kunnen gebruiken. Deze vroege educatie legt een solide basis voor de schoolcarrière.

Peuteropvang en Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE)

Met welke partners werkt Basisschool De Piramide samen voor peuteropvang?

Voor de peuteropvang en het VVE-aanbod werkt Basisschool De Piramide nauw samen met Berend Botje. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voor- en vroegschoolse educatie, waarbij de ontwikkeling van jonge kinderen centraal staat.

Voor de peuteropvang en het VVE-aanbod werkt Basisschool De Piramide nauw samen met Berend Botje. Deze samenwerking garandeert een hoogwaardige voor- en vroegschoolse educatie, waarbij de ontwikkeling van jonge kinderen centraal staat.

Team | Openbare Basisschool De Piramide in Andijk | [2025] Schoolregister