
Het team van Shri Laksmi School in Amsterdam
Current section: teamZie hier hoe het team van Shri Laksmi School is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Shri Laksmi School. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Shri Laksmi School bij jullie?
Ontdek hoe goed Shri Laksmi School bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Shri Laksmi School zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Shri Laksmi School. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Shri Laksmi School werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Shri Laksmi School gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op de Shri Laksmi School: Zekerheid voor Uw Kind
Op de Shri Laksmi School zetten we ons maximaal in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Ons streven is om verzuim te minimaliseren, zodat uw kind geen lesuren hoeft te missen. We verkennen proactief alle beschikbare opties om lessen zoveel mogelijk doorgang te laten vinden, zelfs bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht. Onze prioriteit ligt bij het intern regelen van de vervanging, zodat de vertrouwde lesstructuur behouden blijft. Bij ziekte van een leerkracht zoeken we direct naar de best mogelijke oplossing. Indien een interne vervanger niet beschikbaar is, en dit noodzakelijk blijkt, zullen we de klasgroepen op een verantwoorde manier verdelen. Dit doen we om een veilige en stimulerende leeromgeving te garanderen voor alle leerlingen van de Shri Laksmi School.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Maat: Specialisten op de Shri Laksmi School
Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Begeleiding voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op de Shri Laksmi School bieden we gespecialiseerde ondersteuning aan leerlingen die extra begeleiding nodig hebben op het gebied van taal en rekenen. Ons doel is om elke leerling optimaal te laten presteren, met aandacht voor zowel basisvaardigheden als uitdagingen. Wij hanteren een gestructureerde aanpak voor taal en rekenen, beginnend met de Piramide-methode in de kleuterbouw voor een brede ontwikkeling van basisvaardigheden. Voor technisch en begrijpend lezen zetten we de methode Estafette in voor de groepen 3 tot en met 5, met dagelijks 30 minuten leestijd. In de groepen 6 tot en met 8 is dit 15 minuten per dag. Voor taal en spelling passen we de methode Taalactief toe, aangevuld met specifieke materialen voor woordenschatontwikkeling, wat essentieel is voor veel van onze leerlingen. Op rekengebied maken we gebruik van 'Wereld in Getallen 5' voor de groepen 3 tot en met 8. Leerlingen die extra uitdaging zoeken, werken met 'Rekentijger' en 'Reken XL'. Onze interne begeleider coördineert de zorg, ondersteunt leerkrachten bij het opstellen van handelingsplannen en schakelt waar nodig externe deskundigen in. De rekenspecialist biedt gerichte hulp aan leerlingen die moeite hebben met rekenconcepten of juist extra uitdaging nodig hebben, zowel individueel als in kleine groepen. Daarnaast is er een specialist voor meer- en hoogbegaafde leerlingen, die zorgt voor verrijkend en uitdagend materiaal, en hen begeleidt bij het ontwikkelen van vaardigheden zoals plannen en probleemoplossing. We werken ook nauw samen met externe professionals zoals logopedisten en gedragsspecialisten om op maat gemaakte zorg te garanderen. Deze integrale aanpak zorgt ervoor dat alle leerlingen de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben om hun volledige potentieel te bereiken, met een sterke focus op taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positieve Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Shri Laksmi School besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen, met als doel een veilige en positieve leeromgeving te creëren. Sinds augustus 2023 werken we met de methode 'De Vreedzame School', die leerlingen leert om respectvol met elkaar om te gaan, conflicten op te lossen en verantwoordelijkheid te nemen. De lessen van 'De Vreedzame School' stimuleren het herkennen en benoemen van gevoelens, effectieve communicatie en samenwerking. Leerlingen worden aangemoedigd om actief deel te nemen aan de schoolgemeenschap, bijvoorbeeld als mediator of klassenvertegenwoordiger. Dit draagt bij aan een democratische cultuur waarin iedereen zich gehoord en gewaardeerd voelt. Daarnaast hebben we een toegewijde pestcoördinator die zich richt op het voorkomen en aanpakken van pestgedrag. Deze coördinator is een aanspreekpunt voor leerlingen, ouders en leerkrachten en zorgt voor een consistente aanpak bij pestincidenten. De rol van de pestcoördinator is cruciaal voor het waarborgen van een veilig schoolklimaat, wat de basis vormt voor optimaal leren en ontwikkelen. Onze gedragsspecialist en intern begeleider werken nauw samen met het team om leerlingen met specifieke gedragsuitdagingen te ondersteunen. Door middel van handelingsplannen en, indien nodig, externe expertise, streven we ernaar om elke leerling te helpen zich sociaal en emotioneel optimaal te ontwikkelen. Deze focus op sociaal-emotionele vaardigheden is een integraal onderdeel van ons onderwijsbeleid.
Gedrag en Taakaanpak: Effectieve Ondersteuning voor elke Leerling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialist biedt essentiële ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun werkhouding, taakaanpak of sociaal-emotioneel welzijn. Deze specialist is een integraal onderdeel van ons zorgteam en draagt bij aan een inclusieve leeromgeving waar elk kind zich kan ontwikkelen. Wij erkennen dat een goede werkhouding, concentratie en zelfstandigheid cruciaal zijn voor succesvol leren. Leerkrachten integreren deze aspecten in hun dagelijkse klassenmanagement. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, stellen we een handelingsplan op met concrete leerdoelen. Dit plan kan ook externe trainingen omvatten. In situaties waar school handelingsverlegen is, of bij structureel onveilig gedrag, schakelen we externe partijen in zoals het Samenwerkingsverband (SWV) of de Onderwijs Adviesdienst (OKA). Deze samenwerking garandeert dat leerlingen de meest geschikte hulp ontvangen om hun gedrag en leerprestaties te verbeteren, met de gedragsspecialist als centrale figuur in dit proces.
Motorische Ontwikkeling: Actieve Gezondheid en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De Shri Laksmi School stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen door middel van een actief beleid rondom gezondheid, voeding en beweging. We streven ernaar om een gezonde levensstijl te bevorderen, zowel in de klas als tijdens de pauzes. Ons schoolbeleid inzake zindelijkheid gaat ervan uit dat kleuters vanaf vier jaar zindelijk zijn. Bij uitzondering maken we afspraken met ouders en kunnen we de jeugdverpleegkundige van de GGD inschakelen voor ondersteuning. Wat betreft gezonde voeding stimuleren we het eten van fruit en het drinken van water, met deelname aan het schoolfruitproject. We verzoeken ouders vriendelijk om geen snoep of suikerhoudende dranken mee te geven. Elke groep krijgt wekelijks 90 minuten bewegingsonderwijs. Bij signalen van motorische problemen tijdens gymlessen of in de klas, kunnen leerlingen worden aangemeld bij de GGD, of verwezen worden naar ergotherapie of fysiotherapie in overleg met de ouders. De intern begeleider speelt hierin een coördinerende rol, in samenwerking met de ouders en externe professionals, om optimale ondersteuning te garanderen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Afspraken
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor leerlingen die tijdens de schooldag medische handelingen of persoonlijke verzorging nodig hebben, hanteert de Shri Laksmi School een zorgvuldig protocol. We gaan altijd eerst in overleg met ouders, de directie en de intern begeleider om passende afspraken te maken. Medische handelingen, zoals medicatietoediening of sondevoeding, en persoonlijke verzorging, zoals hulp bij toiletgang, vallen niet standaard onder de taken van het onderwijspersoneel. We beoordelen elke situatie individueel om te bepalen welke ondersteuning wij binnen onze mogelijkheden kunnen bieden. Dit proces omvat het vastleggen van duidelijke afspraken over de benodigde handelingen, de uitvoering, het tijdstip en de verantwoordelijkheden van school en ouders. Voor medische handelingen wordt vaak een medicatieovereenkomst opgesteld. Indien nodig betrekken we externe deskundigen zoals de jeugdverpleegkundige of schoolarts. Ons doel is om elk kind de benodigde zorg en ondersteuning te bieden, binnen de grenzen van onze schoolorganisatie en met maximale betrokkenheid van alle partijen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek Onze Gids voor Leerlingondersteuning op Maat
Gedetailleerde Uitleg van de Shri Laksmi School
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Kwaliteitszorg op de Shri Laksmi School: Ons Schoolbeleid en Plan
Welke concrete doelen streeft de Shri Laksmi School na in het schoolplan?
Hoe waarborgt de Shri Laksmi School de educatieve doelen en de ontwikkeling van elke leerling?
Optimale Start met Ons Jonge Kind Programma
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Shri Laksmi School extra ondersteuning voor jonge kinderen?
Ja, Shri Laksmi School biedt aanvullende programma's specifiek gericht op de vroege ontwikkeling van kinderen, waaronder Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).
Met welke partners werkt Shri Laksmi School samen voor het jonge kind programma?
Shri Laksmi School werkt nauw samen met De Speelhoek om een optimale doorgaande leerlijn te garanderen voor onze jongste leerlingen.