
De resultaten van Brede School Fiep Westendorp in Amsterdam
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Brede School Fiep Westendorp, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Brede School Fiep Westendorp bij jullie?
Ontdek hoe goed Brede School Fiep Westendorp bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen Brede School Fiep Westendorp
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt gemeten met de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt als een cruciale benchmark voor alle basisscholen in Nederland, inclusief onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten Brede School Fiep Westendorp
Het streefniveau ligt hoger dan het fundamentele niveau en is een ambitieus doel voor onze leerlingen in groep acht. We streven ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau bereiken. De inspectie bepaalt per school, op basis van de specifieke leerlingpopulatie, een individuele signaleringswaarde voor het streefniveau. Dit percentage dient als maatstaf voor de prestaties van onze school ten opzichte van vergelijkbare basisscholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Brede School Fiep Westendorp?
Bij Brede School Fiep Westendorp in Amsterdam baseren we het schooladvies op een grondige analyse van de leerresultaten. We kijken hierbij zowel naar resultaten op methodegebonden toetsen als op niet-methodegebonden evaluaties. De leerontwikkeling van elk kind volgen we nauwgezet over een langere periode. Factoren zoals de werkhouding en de intrinsieke motivatie van het kind spelen een cruciale rol bij het bepalen van het voorlopige advies. Een open gesprek met ouders en leerlingen over de beste aansluiting op het vervolgonderwijs is essentieel. Dit proces start eind groep 7 met een doorstroomgesprek en halverwege groep 8 met het voorlopig advies. Het definitieve advies wordt vastgesteld na ontvangst van de resultaten van de doorstroomtoets. Indien een leerling een score behaalt die past bij een theoretischer schooladvies, volgen we dit advies. Dit zorgt ervoor dat leerlingen optimaal worden voorbereid en kansrijk kunnen doorstromen naar het voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Brede School Fiep Westendorp Amsterdam
Brede School Fiep Westendorp hanteert de Vreedzame School methode, gericht op een positieve en respectvolle omgang tussen alle leerlingen. Wij geloven dat een veilige omgeving essentieel is voor een optimale ontwikkeling, waarbij kinderen leren rekening te houden met elkaar en conflicten constructief op te lossen. Wij stimuleren eigen verantwoordelijkheid en zelfvertrouwen, zodat elk kind zich gewaardeerd en gehoord voelt. Door kinderen actief te betrekken bij de schoolsfeer, versterken we het gemeenschapsgevoel en bevorderen we initiatiefrijk en zorgzaam gedrag. Dit creëert een schoolcultuur waarin iedereen zich welkom en thuis voelt, conform onze visie en slogan: 'Op de Fiep voel je je thuis!'
Betrokkenheid van alle leerlingen
Vertrouwen in eigen kunnen
Gedeelde verantwoordelijkheid
Hoe bevordert Brede School Fiep Westendorp de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Onze aanpak voor sociale ontwikkeling is gebaseerd op de Vreedzame School methode. Dit houdt in dat we actief werken aan het creëren van een positieve groepsdynamiek, waarin respect, verantwoordelijkheid en conflictoplossing centraal staan. Kinderen leren omgaan met elkaar en ontwikkelen zelfvertrouwen. Elk kind wordt aangemoedigd om een actieve bijdrage te leveren aan een prettige schoolomgeving. We leggen de nadruk op het belang van ieder individu en zorgen ervoor dat leerlingen zich gewaardeerd voelen. Dit draagt bij aan een school waar iedereen zich thuis voelt en optimaal kan presteren.
Welke methoden en registraties worden gebruikt voor sociaal-emotionele ontwikkeling?
Voor het monitoren en bevorderen van de sociaal-emotionele ontwikkeling maken wij gebruik van diverse instrumenten en methoden: Onze leerkrachten evalueren jaarlijks de sociaal-emotionele vooruitgang met behulp van de 'Hart en Ziel' vragenlijst. Leerlingen uit de bovenbouw vullen deze eveneens zelf in, wat ons inzicht geeft in hun ontwikkeling en gebieden voor verbetering. Daarnaast zetten we sociogrammen in om de sociale verhoudingen binnen de groepen te analyseren. Dit helpt ons een veilige en ondersteunende leeromgeving te garanderen. We gebruiken ook 'Kijk!' en de 'Schooltevredenheidsvragenlijst' om een compleet beeld te krijgen van de sociale opbrengsten op onze school.
Welke specifieke methodes voor sociaal-emotioneel leren hanteert Brede School Fiep Westendorp?
Brede School Fiep Westendorp zet de effectieve methode 'Vreedzame School' in voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen. Dit programma is ontworpen om kinderen essentiële sociale vaardigheden bij te brengen en een positieve schoolcultuur te bevorderen.