de Horizon in Amstelveen

De resultaten van de Horizon in Amstelveen

Current section: resultaten
Landtong 8
1186 Amstelveen

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van de Horizon, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past de Horizon bij jullie?

Ontdek hoe goed de Horizon bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op de Horizon

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de Horizon.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Prestaties op de Horizon

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en hogere academische doelen te bereiken. Het is ons streven dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit ambitieuze niveau haalt. De onderwijsinspectie stelt voor elke school een unieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau, gebaseerd op de specifieke leerlingenpopulatie. Dit zorgt voor een eerlijke en relevante prestatiemaatstaf voor Basisschool de Horizon.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van de Horizon?

Basisschool de Horizon in Amstelveen hecht veel waarde aan een zorgvuldige en onderbouwde advisering van haar leerlingen. Sinds 2020 hanteren we een vernieuwde adviesprocedure, waarbij een speciaal adviesteam betrokken is. Dit team, bestaande uit de leerkrachten van groep 7 en 8, de directie en de intern begeleider, komt regelmatig bijeen om de voortgang en het ontwikkelingsperspectief van elke leerling te bespreken. Deze werkwijze zorgt ervoor dat het schooladvies niet afhankelijk is van de mening van één enkele leerkracht, maar gebaseerd is op een breder perspectief en diverse gegevensbronnen. We kijken hierbij naar resultaten van zowel methodegebonden toetsen als niet-methodegebonden toetsen, observaties van de leerkracht, de algemene werkhouding, de motivatie en de algehele inzet van de leerling. Ons doel is om elke leerling een kansrijk advies te geven, zodat zij optimaal kunnen doorstromen naar het voortgezet onderwijs. Dit schooladvies is een belangrijk hulpmiddel voor de volgende stap in hun educatieve reis.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Horizon: Groeien in Respect en Verantwoordelijkheid

Op basisschool De Horizon stimuleren we een diepgaande waardering voor de wereld om ons heen. Elk kind brengt een uniek verhaal mee, en wij omarmen verschillen met openheid en diep respect. Om dit te realiseren, leggen we de nadruk op het ontwikkelen van persoonlijke verantwoordelijkheid voor eigen gedrag. Wij begeleiden en ondersteunen kinderen actief bij het oefenen en leren van deze essentiële vaardigheid, waardoor onze school een ideale oefenplaats wordt. Door deze aanpak creëren we een omgeving waar samenwerken en leren centraal staan, op een prettige en voor iedereen veilige manier. We maken gebruik van de CED-leerlijn voor sociaal-emotionele ontwikkeling en volgen de voortgang van elk kind nauwgezet gedurende hun schoolcarrière.

Veiligheid: Een Prioriteit op De Horizon

Verantwoordelijkheid: Leren en Groeien

Waardering: Respect voor Ieders Uniekheid

Hoe bevordert De Horizon de sociale ontwikkeling van uw kind?

Onze aanpak is gebaseerd op drie kernwaarden: veiligheid, verantwoordelijkheid en waardering. Voor elke kernwaarde hanteren we duidelijk omschreven gedragsverwachtingen, die we actief aanleren. We focussen op het positieve gedrag dat we graag zien en bekrachtigen dit op diverse manieren. Elk lid van ons schoolteam hanteert dezelfde consistente aanpak. Hierdoor gaan kinderen doorgaans prettig en vriendelijk met elkaar om, luisteren ze aandachtig naar elkaar en tonen ze wederzijds respect en waardering.

Welke methoden gebruikt De Horizon om sociale vooruitgang te meten?

Basisschool De Horizon maakt gebruik van de volgende registratiemethoden om de sociale opbrengsten van leerlingen zorgvuldig in kaart te brengen:

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst voor een gestructureerde evaluatie
  • PBS-registratie van incidenten voor gedragsanalyse
  • Sociogrammen om sociale interacties in beeld te brengen

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren zet De Horizon in?

Voor het sociaal-emotioneel leren maakt basisschool De Horizon gebruik van de volgende effectieve methoden:

  • Positive Behavior Support (PBS) voor een positief schoolklimaat
  • Kwink voor interactieve en leuke sociaal-emotionele lessen

Inspectierapport Basisschool De Horizon: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de officiële bevindingen van de Onderwijsinspectie over Basisschool De Horizon. Dit rapport geeft inzicht in de onderwijskwaliteit, de pedagogische aanpak en de leerresultaten van onze school. Wij streven naar excellent onderwijs en een veilige, stimulerende leeromgeving voor alle leerlingen. De inzichten uit dit inspectierapport helpen ons om continu te blijven verbeteren en te voldoen aan de hoogste onderwijsnormen. Op deze pagina vindt u directe links naar de officiële inspectiegegevens, zodat u zelf de kwaliteit en de ontwikkeling van Basisschool De Horizon kunt beoordelen. Wij nodigen u van harte uit om de resultaten te bekijken.