Kindcentrum de Breede Hei in Amersfoort

De resultaten van Kindcentrum de Breede Hei in Amersfoort

Current section: resultaten
Dopheide 40
3823 Amersfoort

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Kindcentrum de Breede Hei, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Kindcentrum de Breede Hei bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Breede Hei bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau: Kernvaardigheden bij Kindcentrum de Breede Hei

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt geëvalueerd in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau, een landelijke standaard voor alle basisscholen.

Grafiek

Grafiek laden...

Ambitie en Resultaten: Het Streefniveau bij Kindcentrum de Breede Hei

Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, met als ambitie dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau bereiken aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individuele doelstelling vast voor het percentage leerlingen dat het streefniveau moet halen. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Kindcentrum de Breede Hei?

Na acht jaar basisonderwijs staat de stap naar het voortgezet onderwijs te wachten. Het kiezen van de juiste vervolgopleiding is cruciaal voor de toekomst van uw kind. Kindcentrum de Breede Hei biedt een deskundig niveauadvies en begeleidt ouders en leerlingen bij deze belangrijke schoolkeuze. Het schooladvies is het resultaat van een zorgvuldige afweging, waarbij niet alleen de leerkracht van groep 8 betrokken is, maar ook andere deskundigen hun inbreng hebben. Dit adviesproces wordt ondersteund door BaVo Eemland, een samenwerkingsorgaan dat zorgt voor optimale afspraken over de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs in de regio Eemland. AnnoNu, als onderdeel van BaVo, volgt deze afspraken nauwgezet. De overdracht naar het voortgezet onderwijs omvat zowel een 'koude' (digitale overdracht van documenten zoals het onderwijskundig rapport en toetsresultaten via OSO) als een 'warme' overdracht (persoonlijke bespreking van leerlingbegeleiding en plaatsing in de juiste brugklas). Deze warme overdracht vindt plaats met vertegenwoordigers van het voortgezet onderwijs, zoals brugklascoördinatoren en mentoren. Vanuit het basisonderwijs zijn de leerkracht van groep 8, de intern begeleider en de schoolleider aanwezig. Dit garandeert een breed gedragen en gemotiveerd schooladvies, waarbij de individuele behoeften van de leerling centraal staan. Het schooladvies wordt in januari verstrekt en is leidend voor de aanmelding in het voortgezet onderwijs. In februari maken alle leerlingen een verplichte doorstroomtoets voor taal en rekenen. De resultaten van deze toets, die uiterlijk 15 maart bekend zijn, vullen het schooladvies aan. Het definitieve schooladvies ontvangen leerlingen en ouders uiterlijk 24 maart. Bij een verschil tussen het schooladvies en de toetsresultaten, heroverweegt de school haar advies met een positieve tendens. Alle leerlingen melden zich tussen 25 en 31 maart aan op hun nieuwe middelbare school met hun definitieve advies.

Grafiek

Grafiek laden...

Stimuleren van Sociale Ontwikkeling op Kindcentrum de Breede Hei

Bij Kindcentrum de Breede Hei creëren we een warme en veilige omgeving waar elk kind zich thuis voelt en de vrijheid heeft om zichzelf te uiten. Onze missie is duidelijk: 'de Breede Hei, basis voor groei en ontwikkeling'. Dit realiseren we door wederzijds respect en acceptatie centraal te stellen. Onze kernwaarden – Veiligheid, Verbinding en Verantwoordelijkheid – vormen de basis van ons pedagogisch handelen en bepalen het schoolbrede en groepsgerichte klimaat. Leerkrachten zetten proactief in op het stimuleren van gewenst gedrag bij alle leerlingen, in elke situatie. Dit proactieve beleid draagt bij aan een positieve leeromgeving waarin kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel academisch als sociaal-emotioneel.

Veiligheid

Verbinding

Verantwoordelijkheid

Hoe bevordert Kindcentrum de Breede Hei de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Bij Kindcentrum de Breede Hei staat veiligheid voorop. We bieden een omgeving waarin leerlingen, ouders en leerkrachten zich geborgen en veilig voelen. Deze veiligheid is de fundering voor groei en ontwikkeling. Verantwoordelijkheid nemen we serieus. Leerlingen, ouders en leerkrachten voelen zich gezamenlijk verantwoordelijk voor elkaar, voor de kwaliteit van het onderwijs en voor de ontwikkeling van elk kind binnen onze schoolgemeenschap. Verbinding is essentieel voor een positieve sfeer. We streven naar goede relaties, gebaseerd op wederzijds respect en een gevoel van saamhorigheid. Dit gezamenlijke streven is leidend in hoe we omgaan met conflicten, belonen en waarderen. We stimuleren positief gedrag door waardering en beloning, wat bijdraagt aan een prettig schoolklimaat. Elke klas stelt aan het begin van het schooljaar eigen omgangsregels op, die gezamenlijk worden vastgelegd en onderschreven. Kinderen leren elkaar aan te spreken op afspraken. Bij conflicten hanteren we de regel 'Stop, hou op met...', om grenzen duidelijk aan te geven. Bij aanhoudend ongewenst gedrag, ondanks begeleiding, volgen we een protocol dat kan leiden tot schorsing, met name bij structurele psychische impact op medeleerlingen. De sociale veiligheid uit zich in onze lesstijl, de benadering van leerlingen en ouders, en de inrichting van het gebouw. Ons uitgebreide Veiligheidsplan, te vinden op de website, beschrijft deze pedagogische kenmerken gedetailleerd. Wij erkennen de uniciteit van elk kind, met eigen leerstijlen en ontwikkelingsbehoeften. Daarom bieden we lesstof op diverse manieren aan. Een pedagogische benadering die focust op de mogelijkheden van het kind is cruciaal voor hun optimale ontwikkeling. Open en goede communicatie met ouders is hierbij van groot belang; de schooldeur staat altijd voor u open. Leerkrachten staan na schooltijd klaar voor gesprekken, bij voorkeur na het maken van een afspraak. De schoolomgeving is ingericht om een prettige en gezellige sfeer te bevorderen, met frisse kleuren en een opgeruimde uitstraling. Een bijzondere blikvanger is de kunstzinnige boom in de centrale hal, waar elke leerling een 'appeltje' met zijn foto krijgt aan het begin van zijn schoolcarrière. Gezamenlijke activiteiten zoals de Kinderboekenweek en Sinterklaasfeesten versterken dit positieve leefklimaat.

Welke methoden gebruikt Kindcentrum de Breede Hei voor het registreren van sociale opbrengsten?

Kindcentrum de Breede Hei maakt gebruik van de volgende registratiemethoden om sociale opbrengsten te monitoren en te bevorderen:

  • Kijk!
  • Kindbegrip

Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op Kindcentrum de Breede Hei?

Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen, zet Kindcentrum de Breede Hei de volgende methode in:

  • Kwink voor sociaal-emotioneel leren

Inspectierapport Kindcentrum de Breede Hei: Kwaliteit en Ontwikkeling

Lees hier het inspectierapport en ontdek de sterke punten van Kindcentrum de Breede Hei. De school, met 146 leerlingen, biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs en heeft het basisarrangement van de onderwijsinspectie behouden. Ons toegewijde team werkt continu aan de verbetering van ons onderwijs. We behalen solide leerresultaten en onze leraren blinken uit in didactisch handelen. De instructie wordt effectief afgestemd op de individuele behoeften van elke leerling, wat bijdraagt aan een positieve en productieve leeromgeving. Er zijn echter ook aandachtspunten. Om het onderwijs nog beter te maken, zetten we stappen om de afstemming van instructie en lesaanbod te versterken, met name voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. De school heeft bovendien geïnvesteerd in een robuust zorg- en begeleidingssysteem, waardoor de ontwikkeling van elke leerling goed wordt gevolgd. De bevindingen van de inspectie gebruiken we actief om ons onderwijsplan te verfijnen en concrete doelen te stellen voor het komende schooljaar. We hebben gerichte scholing ingezet voor leerlingen die meer aankunnen en werken op schoolbreed niveau aan een betere afstemming van instructie en aanbod. Meer informatie over onze projectgroep vindt u op de website van de Breede Hei. Ontdek meer over onze voortdurende inzet voor excellent basisonderwijs in Amersfoort.