
De resultaten van Basisschool De Almgaard in Almkerk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Almgaard, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool De Almgaard bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Almgaard bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: De Basis voor Succes op De Almgaard
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze cruciale vaardigheden worden getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage geldt als landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die we met trots nastreven bij Basisschool De Almgaard.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau: Hoger Reiken op Basisschool De Almgaard
Het streefniveau daagt onze leerlingen uit om verder te kijken dan de basis en hogere academische doelen te bereiken. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuze streefniveau te laten halen. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage fungeert als de unieke signaleringswaarde voor het streefniveau van Basisschool De Almgaard, een indicator van onze voortdurende inzet voor excellente leerresultaten.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Almgaard?
Ontdek het schooladvies voor het schooljaar 2024-2025 op Basisschool De Almgaard. Een gedetailleerd overzicht van de doorstroomadviezen helpt u bij het maken van de juiste keuze voor de middelbare school. De leerlingen van De Almgaard ontvangen uiteenlopende adviezen, variërend van VMBO-basis/kader tot VWO. Dit weerspiegelt de brede educatieve mogelijkheden die onze school biedt. Zo is er voor het schooljaar 2024-2025 één leerling geadviseerd voor VMBO-basis/kader, en één voor VMBO-kader. Ook het gecombineerde advies VMBO-kader/VMBO-T is voor één leerling afgegeven. Voor het theoretische VMBO-traject, VMBO-T, ontvingen vijf leerlingen dit advies. Drie leerlingen kregen het gecombineerde advies VMBO-T/Havo. Verder zijn er vier leerlingen geadviseerd voor Havo, en vijf voor Havo/VWO. Tot slot ontvingen zeven leerlingen het VWO-advies. Een klein percentage van de leerlingen had een onbekend advies, wat gebruikelijk is in deze fase van het onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool De Almgaard
Basisschool De Almgaard, een talentenschool, hecht grote waarde aan een positieve en veilige leeromgeving waar ieder kind zich thuis voelt. Vertrouwen is de basis voor een veilig klimaat, waarin kinderen leren zichzelf te zijn en hun unieke talenten te ontdekken. Wij stimuleren een nieuwsgierige en open houding, waarbij samenwerking centraal staat. Iedereen op school – kinderen, ouders en leerkrachten – is van elkaar afhankelijk en draagt bij aan het geheel. Dankzij onze open, laagdrempelige cultuur en respectvolle benadering creëren we een prettige, veilige en warme sfeer voor optimale groei.
Samenwerken voor succes
Vertrouwen als fundament
Uniek en gewaardeerd
Hoe bevordert Basisschool De Almgaard de sociale ontwikkeling van leerlingen?
Vanaf het komende schooljaar implementeren wij de KiVa-methode voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze methode sluit naadloos aan bij onze kernwaarden en richt zich op positieve groepsvorming. KiVa stimuleert sociale vaardigheden en de sociaal-emotionele groei van kinderen, wat leidt tot een verbeterde sociale veiligheid en een positief pedagogisch klimaat. De effectiviteit van de KiVa-methode wordt gemonitord met een gevalideerde monitor, waardoor we de voortgang nauwlettend volgen en waar nodig bijsturen.
Welke methoden gebruikt De Almgaard voor het meten van sociale vooruitgang?
Om de sociale opbrengsten en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen in kaart te brengen, maken we gebruik van specifieke registratievormen. Deze methoden helpen ons om de groei van ieder kind te volgen en te ondersteunen. Een van de instrumenten die we inzetten is de Sociaal Emotionele Vragenlijst, die inzicht geeft in de sociaal-emotionele gesteldheid van de leerlingen.
Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op De Almgaard?
Basisschool De Almgaard zet de KiVa-methode in voor sociaal-emotioneel leren. Deze methode is specifiek ontworpen om de sociale competenties en het welzijn van kinderen te versterken. De KiVa-methode helpt ons bij het creëren van een veilige en ondersteunende leeromgeving waarin kinderen leren samenwerken, conflicten oplossen en empathie ontwikkelen.
Onderwijsinspectie Basisschool De Almgaard: Resultaten en Kwaliteitsbeoordeling
Basisschool De Almgaard biedt kwalitatief hoogstaand basisonderwijs, gewaardeerd met een basisarrangement door de Onderwijsinspectie. Bij het meest recente inspectiebezoek op 9 mei 2017 is gebleken dat de onderwijskwaliteit op onze school voldoet aan de gestelde normen. Dit positieve oordeel bevestigt de toewijding van ons team aan een stabiele en effectieve leeromgeving voor alle leerlingen. Het basisarrangement onderstreept dat de kernaspecten van ons onderwijs, zoals de didactische aanpak en de pedagogische structuur, goed op orde zijn. We blijven ons continu inzetten om de leerresultaten en het welzijn van elk kind te optimaliseren.